Alla inlägg under december 2013

Av Helena - 1 december 2013 21:05

.. Blev det ändå idag. Jackie och jag gick på macken och hämtade ut ett paket med - Ta-da! - hennes tomteklänning till Lucia.

Hon var sjukt stolt och hade på sig den hela dagen.

Annars har dagen varit lugn, jag mår bättre äntligen, och känner mig lite stärkt inför imorgon när jag blir själv med brudarna igen. Önskar att Tomas kunde vara hemma jämt!

Just nu pågår det numera obligatoriska nattnings-strulet. Det är Jackie som stökar. Vägrar sova, ska ha vatten, bli kliad på ryggen, sjunga sånger, komma ner, äta fika, sova i våran säng etc etc. Ganska irriterande. Vi hade ju en sån period i början av sommaren också. Den gick över, så vi hoppas väl att den här också gör det. Tillslut.

Av Helena - 1 december 2013 10:34

Första advent och första december, och första friska dagen här hemma. Jag orkade inte fixa stake och sånt igår, men tryckte i alla fall ner fyra ljus så vi kunde tänka första till frukost. Vi får pynta idag istället.

Vi har inte tänkt börja med någon julklappskalender i år till tjejerna. Kände att det får vänta till kanske nästa år. Men en chokladkalender fick jag med hem till Jackie, och det tyckte hon såklart var toppen.

Det blir en lugn söndag för oss, är fortfarande påverkad av sjukan. Svag och skakig. Ställde mig på vågen, hade gått ner 4 kg, haha! Måste äta ikapp för att komma ikapp känner jag. Jag och Jackie ska gå ut en sväng och ge fåglarna mat. Lite frisk luft borde väl göra susen!

Kul med kalender!

Ovido - Quiz & Flashcards