Alla inlägg under februari 2014

Av Helena - 25 februari 2014 15:34

Lördagen bjöd på superhärligt vinterväder, dvs plusgrader och sol, haha! Mysigt att kunna vara ute hela familjen och att även Pella är så pass stor att hon kan sitta med i snön, även om hon inte tar sig någonstans..


                 


En stunds röj i snön på gräsmattan, och sedan tog vi snow racern och pulkan och gick och fikade på Haga Bagarn. Stadsbor liksom. Jackie var lyrisk, Pella är ju nöjd med det mesta, och jag och Tomas drack kaffe i täckbyxor medans barna röjde i lekhörnan. Alla nöjda! 


Idag är det tisdag och jag och Pella är hemma och donar på. Jag fick ett ryck på förmiddagen och körde ett tabata-pass på vardagsrumsgolvet. MYCKET jobbigt! Måste verkligen försöka komma igång nu, kan inte längre skylla på att en är nyförlöst och annat.. Hemmaträning får det bli, och det går ju faktiskt att träna jättebra hemma. Idag körde jag squats, planka, sidoplanka, höftlyft och ryggresningar. Med lite finesser typ käpp som redskap. Gick jättebra förrutom extrem trötthet och typ illamående efteråt. Så sjukt otränad. Men nu blir det andra bullar!


Har inte skrivit något om 5:2ander tror jag sedan vi körde igång efter nyår? Håller i alla fall igång än! Och är såld (jomen faktiskt). Går jättebra att fasta, har inga problem med hungern de dagarna, faktum är att jag knappt blir hungrig. De andra dagarna äter jag det jag vill. Vågen rusar inte direkt neråt, men det går mer ner än upp i alla fall, och inget dåligt mat-samvete. Känner mig väldigt nöjd!

Av Helena - 17 februari 2014 10:43



På födelsedagen med kompisarna; Tilde, Coco, Alve och Lova.

 

       

På kvällen med oss.


       


Och på söndagen med mormor och morfar, farmor och farfar, gammelfarmor och gammelfarfar, och moster.


                    



Av Helena - 17 februari 2014 10:17


Vi har en lite stökig måndag här hemma. Förmiddagen har bjudit på en riktig skrikfest. Vi har bestämt oss för att plocka bort nappen helt och hållet dagtid, dvs ingen napp vid TV-tittning eller vila i soffan heller. Började i lördags och är alltså inne på tredje dagen med stundtals skrik och panik. Där emellan är hon så stor och duktig. "Jag behöver inte nappen, jag är stor-tjej nu. Jag har nappen när jag går och sover". Men som det är med två-åringar, de glömmer fort. Efter en stund blir det skrikfest igen. Imorgon är det i alla fall dagis, så då får vi lite draghjälp, haha!



Av Helena - 14 februari 2014 21:56

En historisk dag idag för Pella. Den första dagen på det andra året, och så passade hon på att ta sina första steg utan stöd. Två stycken mellan soffbordet och mig. Hurra! Hon knatar på bra nu så länge hon ha något att hålla i, så det ska bli spännande att se hur fort det går innan hon går själv.

Annat nytt som hänt idag:

-Jackie har åkt buss som folk för första gången, dvs inte sitta i vagnen utan på säte. Mycket uppskattat!

- Pella har slagit sig ordentligt för första gången. Gjorde en krypning över snow-racern och landade på näsan. Rätt ner i isen på vår uppfart. Stackars liten blödde i munnen och fick både fläskläpp och fläsknäsa.

I övrigt har det varit en bra dag.

Av Helena - 14 februari 2014 17:14

Tomas kom hem med en inte så tokig alla hjärtans dag-bukett.

Stackarn fick ingenting tillbaka dessvärre, men en mysig kväll med god middag och fredagsmys är väl inte så tokigt?

Älskar min Tomas och de små raringarna så mycket!

Av Helena - 14 februari 2014 07:37

Går bättre och bättre för varje dag. Jackie har riktigt bra tålamod med att Pella mest river runt, och de verkar tycka att det är ganska mysigt med varandras sällskap. Härligt!

Själv sitter jag på Jackies säng och försöker vakna till liv.

Av Helena - 13 februari 2014 23:31

Det har gått ett helt år! Lill-Pella börjar bli barn och inte bebis och det är så stort och konstigt. Idag har vi firat hela dagen. Sång och ballonger imorse innan jobb och dagis, kalas med småkompisarna på dagen och så födelsedagsmiddag med paket och gofika på kvällningen. En trött liten ettåring slocknade som ett ljus ikväll.

Lilla gumman, du har gjort familjen komplett och vi älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards