Alla inlägg under december 2011

Av Helena - 29 december 2011 23:28

Av mina fina svärisar fick jag superbra hudvårdsprodukter från MD Formulations i julklapp. I alla fall hoppas jag att de är bra, har ju precis börjat använda dem så kan inte säga hur resultatet blivit än. Min hud har gått bananas här på slutet, och nu ser jag inte klok ut. Detta kan inte fortgå och måste med andra ord åtgärdas pronto. MD Formulations ska tydligen vara mer som läkemedel än hudvård och det låter ju lovande. De innehåller någon form av syra (?) som killar och har sig på huden. Hoppas det gör susen. Nu har jag varit superduktig och tvättat och haft mig varje morgon och kväll. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. 




           


Dagkräm samt rengöring. Nu har jag dock fått blodad tand och vill ha mer grejer. Jag tänker kanske en skrubb och eventuellt något serum. If I was a rich girl, na-na-na....

Av Helena - 29 december 2011 20:10


Småpysarna våra  


    

Av Helena - 29 december 2011 20:05

 


Alla fick varsin   

Av Helena - 29 december 2011 16:52

Vi började dagen i Matfors hos Jan och Monica. Dopp-i-grytan fastnar tydligen inte på kort, men det gör julklappar.


     


Sedan for vi till Skedvik. Vi drack glögg och åt pepparkakssnittar medans vi väntade på tomten.


     


Vi hade tydligen varit snälla, för under granen fanns det massvis med paket.


   


Efter en stund såg vi tomtens lykta lysa i mörkret ute på vägen. Jackies första möte med tomten gick kanon!


     


Sedan blev det mat.


         


Det var vår jul! Tänkte kolla igenom vad Jackie fick i paketen på sin första julafton och lägga upp här. Men det blir inte idag.

Av Helena - 29 december 2011 16:19

Igår tog vår lilla böna ett utvecklingsskutt och gick från att bara prata enstaviga ord till tvåstaviga. Förrut lät det det ööööööääääääööö, nu låter det babababawawawababa. Typ. Och ibland säger hon bumf. Ungefär.



 

Av Helena - 25 december 2011 00:25

Vara uppe och mysa med mamma och pappa är roligare. 


 

Av Helena - 24 december 2011 23:34

Nyss hemkomna från Skedvik och julaftonsfirande med hela vår familj. Vi har haft en underbar dag med start hos Jan och Monica och dopp-i-grytan på förmiddagen, därefter åkte vi alla till mamma och pappa och hade julklappsöppning, julmiddag och allmänt härligt. Och tomten kom! Vi blev som barn på nytt när vi såg tomtens lykta lysa i mörkret långt nere på vägen, så fint så. Jackie tyckte det var super med tomte, satt i knät och hade sig.


Massvis med julklappar har vi fått också, mest till Jackie såklart. Som moster sa så är hon ju roligast att handla till   Även massa grejer till huset, grejer till mig och Tomas och lite slantar fanns det under granen. 


Tog en del bilder, men det orkar jag inte greja med nu. Vi ska försöka söva om vår lilla tjej, mysa lite i soffan som avslutning på en härlig julafton och därefter krypa till kojs. 

Av Helena - 22 december 2011 23:13

Snart julafton, och äntligen börjar det ta form vad gäller julklappar och sånt som bör vara klart till lördag. Igår bakade jag segkakor (jag är sorgligt dålig på att baka, men man försöker ju i alla fall), köttbullarna fixade jag och syrran i helgen och idag har jag handlat de sista klapparna. Eller, en liten grej saknas, men den får det bli en promenad och ordna med imorgon. Tomas är ledig så förhoppningsvis kan vi ta en sväng tillsammans  


Idag skrev vi (äntligen) kontrakt på lägenheten. Köparen skulle egentligen ha skrivit på i helgen, men kom på att han ville titta en gång till. Lite jobbigt såklart att inte få göra färdigt på en gång, men man förstår ju samtidigt att det är skönt att titta en gång lite noggrannare än vad man kan göra på en allmän visning med massvis med folk. Dagen började alltså med stor röjning och tillfixning av hemmet (börjar bli proffs på det nu), sedan fick vi ta med oss bebis och katt och åka en sväng under tiden mäklaren och köparen var här och tittade. Kontraktskrivning direkt på det, därefter mötte jag och Jackie upp moster för en lunch på stan. Mormor och morfar kom också förbi och överaskade, trevligt! Tomas som är krasslig åkte hem och vilade. 


Vi gick på Hemköp och handlade middag. Entrecote, kroketter och bea. Inte fel, inte fel alls. Jackie spexade och pussades med moster   


 


Här var hon söt också   Man ser småtänderna dessutom. 


   


Sedan vi kom hem från stan har vi bara softat och haft det skönt. Jackie och Tomas sov, och jag passade på att slå in lite klappar och fixa. Sedan har vi ätit mat och kollat på film.  Känns som läggdags snart. Fin kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards