Alla inlägg under juni 2012

Av Helena - 20 juni 2012 15:42


Idag har vi lunchat med Erika och Hanna, promenerat fram och tillbaka till stan, Jackie har stökat till och jag har städat undan. Som vanligt alltså. Nu ska jag skriva en handlingslista inför midsommar, känns som att den kommer bli gruvsamt lång. Blä. Tur att Erika följer med mig och handlar! 

...

Av Helena - 20 juni 2012 15:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 17 juni 2012 22:44

Håller på att filura över midsommar. Erika, Mauro, Ante, Sara, Carro och Wääsan kommer till oss och förväntar sig både mat och underhållning. Haha! Nejdå, så illa är det inte, men nog måste man knåpa ihop något. Vi ska ha midsommarlunch i bufféform på dagen och grillning på kvällen. Supermysigt!


Det här med buffé är inte min grej egentligen. Har sjukt svårt att uppskatta hur mycket som går åt, och vad man ska ha för rätter. Sill är ju givet på midsommar, men sedan har man ju alltid ett sorgligt gäng som inte äter sill, och alltså vill ha paj/köttbullar/vad-som-helst-som-är-fiskfritt. Lutar åt att vi kör sill, potatis och tillbehör till det, och så en paj då, och sallad och bröd. Tomas tyckte vi skulle grilla kycklingspett också. Det blir nog bra. 


Idag har vi arbetat som djur här hemma. Vi har byggt ett bord till altanen (!), fällt en jättestor tuja som stod precis mitt i vägen på baksidan och rensat bort allt efter den, och så har vi rensat i rabatterna och snyggat till här och var i trädgården. Ja, vi hade lite hjälp, annars hade vi ALDRIG åstadkommit allt detta. Jan och Monica kom på förmiddagen, arbetsklädda och redo för en hård dag, och var här och slet med oss hela dagen. Guld!


Nu är det sent, dags för sängen. 

...

Av Helena - 15 juni 2012 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 13 juni 2012 15:23

 


Här är vi precis hemkomna från en tur till Birsta med Sandra, Linnea och lill-Vincent. Lunch och lite shopping, härligt! Shopping och shopping förresten, bytte lite av Js födelsedagskläder till andra storlekar. Flera av grejerna var på rea nu, vilket betydde att påsen var tyngre på hemvägen är ditvägen. Flyt!


Nu pausar vi lite. J sover och jag tänkte lägga mig på rygg en stund. När Tomas kommer hem drar jag på stan och möter upp mina kollegor för en AW i solen.

Av Helena - 11 juni 2012 07:20

Idag är det måndag och det betyder vägning. Med tanke på vad jag ätit sedan i torsdags och därefter hela helgen så kändes det som att ett rejält bakslag var att vänta. Men icke! -0,1 kg, haha! Av de hekton jag gått ner så var det här det mest glädjande. Så nu laddar vi om batterierna och börjar fylla i checklistan igen.


Några planer har vi inte idag. Tänkte mig en långpromenad i alla fall. Och så fixar vi lite här hemma i vanlig ordning. 

Av Helena - 10 juni 2012 19:01

Vi har röjt efter allt kalasande, packat bilen full med återvinning, städat, ätit rester och plockat undan ballongerna. Det tog dock inte så lång stund innan J hittat ballong-gömman.


     


Bebis i ballonghimmelen.

Av Helena - 9 juni 2012 20:19

Då var det färdigkalasat! Hela dagen har det varit kalasfrämmande, fika, ballonger, presenter, fika, matfixande, fika, diskande, och sa jag fika? Nu är jag så mätt och trött att jag tror jag dör på fläcken. Men vilken toppendag! Nästan alla våra vänner var här på dagen och grillade och hade trevligt. En halvtimme efter de sista åkt dök mamma och pappa upp, och kort därpå Jan och Monica. Tur att mamma är utrustad med raketbränsle och dessutom smittar av sig på mig, för det var bara att röja upp och börja om. Sedan hade vi en lugn och fin kväll med fisksoppa och ännu mera tårta. 



 


Farmor och mormor hade gått lös rejält vad gällde presentinhandlingen.


Tack tack tack alla fina kompisar och familj för att ni kom och firade idag, och för att fina presenter!


Ovido - Quiz & Flashcards