Alla inlägg under juli 2012

Av Helena - 29 juli 2012 21:17

Svärisarna firade bröllopsdag häromdagen, så ikväll for vi alla ut till Galtström och käkade middag. Gott, fint och supermysigt! Jackie skötte sig mycket bättre än vi hade hoppats på, underhållningen var helt i hennes smak med trubadur, hönsgård och en kanin som skuttade runt bland borden. Så borde alla restauranger vara, snacka om barnvänligt.

Jag blev mätt och belåten i överkant. Så pass att jag tog och la mig direkt vi kom hem. Trött och lite extra rund om magen.

Av Helena - 29 juli 2012 12:58

Idag har jag inte mycket att anmärka på.

Av Helena - 29 juli 2012 09:02

Hittills har vi hunnit städa undan i köket, slängt i en tvätt, lekt och tittat på The Wire. Nu försöker vi väcka pappan, men det går sådär. Vi får nog hämta en hink kallvatten innan det är klart.

Av Helena - 27 juli 2012 21:24

Imorgon går vi in i vecka 12, jag och lill-Tvåan. Känns skönt att de här första och rätt besvärliga veckorna har passerat, och fort har det gått dessutom. Antar att det blir så när man redan har barn och inte hinner fokusera lite mycket på graviditeten. Förra gången blev man helt insnöad, googlade och läste på om precis ALLT. Nu har jag inte funderat just alls. Eller jo, det har jag väl gjort. En del praktiska detaljer har vi tänkt på, typ barnvagn, men annars är det inte mycket att grotta ner sig i. Den här gången vet jag ju hur jäkla lång en graviditet är, och att det inte är någon idé att hetsa upp sig så här tidigt. Det gör bara väntan längre. Alltså, nu ställer jag in mig på att det är så lång tid tills det blir en bebis, så det är ingen mening att tänka på det ens. Och på så sätt snurrar veckorna med en jäkla fart. 


Himla skönt är det i alla fall att jag mår mycket bättre nu, äntligen. Trött är jag fortfarande, men jag måste inte längre planera in tupplurar för att orka hela dagarna. Det räcker att jag går och lägger mig extra tidigt, haha! Och illamåendet och yrseln kommer bara när jag är riktigt hungrig. Vilket jag i och för sig är rätt ofta. Men på det stora hela känner jag mig pigg och glad, och knubbig om magen. Precis som det ska vara alltså.

Av Helena - 27 juli 2012 13:23

Inte den roligaste. Tomas försöker välja en ny telefon, och jag har hittat en flickvänsfåtölj att vänta i. Vi är som vanligt på birsta och underhåller pengautflödet.

Senare ska vi åka ut till stugan och äta födelsedagsmiddag med mamma och pappa, och hämta hem J som varit hos dem inatt. När vi hade chansen igår kväll passade vi på att se nya Batman-filmen tillsammans med Dan. Grymt!

Av Helena - 23 juli 2012 19:54

Just nu pågår packning, igen. Imorgon bitti drar vi med Aronstedts mot Gävle och Furuvik. Det ska bli sjukt mysigt!

Dagen har annars varit lugn. Dan, Sandra och Vincent kom förbi och käkade falukorv och stuvade makaroner, haha! Ibland orkar man inte göra sig för mer än så. Men trevligt hade vi ändå, såklart :-)

Tänkte bjuda på en bild, men hade ingen färsk. Alltså får det bli en från stugan. HERREGUD så vackert det är där på kvällskvisten.

Av Helena - 19 juli 2012 20:23

Det har varit lite kallt och blåsigt här idag, men nu när kvällssolen ligger på och värmer är det superskönt. Tomas åkte in till stan och grejade hemma, och jag, mamma och Jackie påtade på i stugan, tog en promenad och åkte till matfors och plockade jordgubbar.

Av Helena - 18 juli 2012 20:27

Idag packade vi bilen full (igen) och åkte till mamma och pappa i stugan. Underbart! Nu sitter vi på altanen och myser i kvällssolen. Vi är sådär semestersega, så någon middag har det inte blivit än. Måste sparka igång det här gänget tror jag, för nu kurrar det i magen.

Och just det, åsnan kom idag, hurra! Har provkört på grusvägen här ute, och den går som en dröm. Sweet! Snygg är den också.

Ovido - Quiz & Flashcards