Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Helena - 2 juli 2012 20:42

Nu är jag igång igen som det verkar!


Sitter och kollar runt på tapeter till smårummen uppe. Jackies rum och Tvåans rum alltså. Jag har försökt ha överseende med hur de ser ut, men nu har jag insett att det inte går. Jag kan tyvärr inte leva med dem om de ska se ut på det där viset. Har övertalat Tomas om att vi ska fixa iordning däruppe till hösten, efter att alla ute-renoveringar är klara. 


Det är egentligen jättesöta rum, speciellt Jackies som har en fönsterkupa och är aningens större. Båda har dock klar-röda heltäckningsmattor, samt målad väv på väggarna. I Jackies rum är det vitt med en svart (urk) fondvägg. Tvåan har en skum grå-blå färg. Jag vill ha ljusa, mysiga barnrum pronto.


Boråstapeter har släppt en ny barnrumskollektion, Lilleby, som är supersöt.


     


Den här till Jackies rum. Så söt! Finns i mer neutral färg också, ifall Tvåan blir en pöjk.


 


Eller varför inte den här?


 


Fint, fint, fint. Jaja, den som lever får se. Till hösten.



Av Helena - 2 juli 2012 17:00

BVC-besöket gick bra. Inga spår av inflammation i småöronen, vägning och mätning samt en spruta i vardera lår. Done!


Måste ju uppdatera från förra gången också, det glömdes ju alldeles bort.


2012 03 29    9,5 mån   8 100 g   69,5 cm

2012 07 02     13 mån   8 910 g   75 cm


Följde kurvan fint på vikten, och på längden hade hon tagit ett rejält skutt.


Nu ska jag väcka lill-bönan och ge henne lite käk, pappan är på väg hem och vi ska åka på Birsta en snabbis. Sedan tänkte jag övertala Tomas att vi ska äta pizza till middag. Torde inte bli så svårt.

Av Helena - 2 juli 2012 09:24


Det är tyst som i graven här inne. Ber om ursäkt för det. Vi får se hur länge det fortsätter så, men om ni bara håller ut så kommer vi tillbaka! 


Idag ska vi på ettårskontroll, så en liten Jackie-uppdatering ska vi försöka få till i alla fall under eftermiddagen. 


Later.

Ovido - Quiz & Flashcards