Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Helena - 13 juli 2012 08:43

Idag jobbar Tomas sista dagen innan semester och pappaledighet. Betyder att det är min och Jackies sista dag hemma bara vi två. Det känns lite konstigt, men mest känns det skönt att Tomas får semester så vi får vara alla tre. Dessutom är jag så sjukt seg nu, så det passar bra med lite vuxensällskap.


När T kommer från jobbet ska vi packa bilen och dra iväg till stugan i Gafsele. Jag har massor att fixa med; tvätta en sista maskin, packa, städa det värsta, packa, vattna blommor, packa, röja undan utomhus. Sa jag packa? Det är ju helt sjukt vad grejer man ska ha med när man har barn. Resesäng, matstol, blöjor, leksaker och kläder kläder kläder för alla möjliga väder. Det har hänt att vi packat för lite till Jackie, och jag avskyr när det händer! Nej, more is more när det gäller hennes packning. Så får hellre jag och Tomas gå i ut-och-in-vända kallingar.

Ovido - Quiz & Flashcards