Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Operation Ansikte

Av Helena - 29 december 2011 23:28

Av mina fina svärisar fick jag superbra hudvårdsprodukter från MD Formulations i julklapp. I alla fall hoppas jag att de är bra, har ju precis börjat använda dem så kan inte säga hur resultatet blivit än. Min hud har gått bananas här på slutet, och nu ser jag inte klok ut. Detta kan inte fortgå och måste med andra ord åtgärdas pronto. MD Formulations ska tydligen vara mer som läkemedel än hudvård och det låter ju lovande. De innehåller någon form av syra (?) som killar och har sig på huden. Hoppas det gör susen. Nu har jag varit superduktig och tvättat och haft mig varje morgon och kväll. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. 




           


Dagkräm samt rengöring. Nu har jag dock fått blodad tand och vill ha mer grejer. Jag tänker kanske en skrubb och eventuellt något serum. If I was a rich girl, na-na-na....

 
 
Malin hägglöf

Malin hägglöf

30 december 2011 00:32

Hej!! Tänkte bara tipsa lite om md produkterna. Jag använder
Det själv och vi hade även det på salongen när jag jobbade. Nått som är väldigt viktigt när du använder just produkter med syra i är, om du inte redan vet, att du inte ska utsätta huden för sol, vistas ute är inga problem:) men att just sola kan göra att man får pigmentförändringar. Så var noga med solskydd, särskilt på sommarhalvåret. Face&body scruben som finns från md är heeelt underbar! Men är väldigt kraftig så använd den Max 1ggr/v. Man vill ju gärna avrunna/peela oftare eftersom det lämnar en sån ren och skön känsla efteråt, men i ansiktet gör det tillslut mer skada än nytta. Jag använder dock scrubben

http://Malinhagglof.blofspot.com

 
Ingen bild

Malin igen:)

30 december 2011 00:36

Fort.. Använder scrubben oftare på kroppen. Särskilt på baksidan armarna då jag har en tendens att få störande knottror där. Å peelingen tar bort det !!:) hoppas du blir lika nöjd som jag:) ( kan även tipsa om dr.Dennis gross som också är en favorit till mig, ligger nästan snäppet över md formulation) ha det bra å lycka till!!!

Helena

1 januari 2012 10:15

åhh perfekt! tack för infon! köpte produkterna på nätet, så har inte pratat med någon om hur man bör göra egentligen. ska tänka på solskyddet, vill ju inte bli fläckig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards