Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Helena - 21 januari 2014 22:24


Vad fort det går alltså! Filmen är typ två veckor gammal, och vilken skillnad det blivit. Nu är hon helt sjövild, far som en vilde på golvet och reser sig mot allt och alla. Går med gåvagnen och klättrar upp för de första trappstegen innan man hinner fånga henne. Igår började hon släppa taget när hon stod upp, och idag efter mycket övning stod hon flera sekunder innan hon satte sig på blöjrumpan. Hon är både nöjd över framgången och missnöjd med att det inte går ännu fortare. Hon vill inte leka själv. Följer efter mig och drar i byxbenen tills jag lyfter upp henne, och då vill hon genast ner igen. Det enda hon vill är att jag ska sitta på golvet med henne så att hon får krypa, kräla och klättra fram och tillbaka över mig, och öva sig på att stå med mig som stöd. Jag får inte så mycket gjort, men det är rätt mysigt att hänga med dem där nere. 


Idag har Jackie varit på dagis. Det är så skönt nu, det funkar toppen där! På morgonen vill hon i och för sig aldrig gå till dagis, men när vi väl kommer dit kommer hon oftast igång direkt och hinner knappt säga hejdå. Idag hade de gjort iordning mat på ståltråd som det skulle hänga ut i ett träd på gården. För att se om det kom några smådjur och åt. Bitar av frukt och bröd, och så hade barnen fått komma med egna förslag och Jackie hade tyckt att fåglarna skulle få makaroner. Så kul nu när hon funderar mycket själv och kommer med egna tankar. 


Jag och Pella har haft en riktigt mysig hemmadag, tog en lång promenad på förmiddagen, sedan lunch framför några avsnitt av Girls. Måste passa på nu medans jag fortfarande är hemma. I maj blir det andra bullar av. 


Resten av veckan är fullproppad faktiskt. Imorgon kommer Linnea förbi och dricker kaffe. På torsdag ska vi hänga med Åsa, Coco, Sara och Lova, och på kvällen ska jag iväg och träffa Madde och Sara för en fika. På fredag tänkte vi träffa Johanna och Meja. Lördag till söndag åker tjejerna till Jan och Monica, och jag och Tomas ska träffa Madde och Olle på kvällen. Och på söndag när jag hämtat tjejerna tänkte vi droppa in och leka med Linnea, Adrian och Molly. Puh! Kommer behöva någon dag att vila upp mig sedan, haha! 


Nu är det god natt. Imorgon är det fasta som gäller. Pepp pepp!
 

Ovido - Quiz & Flashcards