Alla inlägg den 3 november 2011

Av Helena - 3 november 2011 21:32

Ett kryss i soffan. Ja. Så skulle man kunna beskriva mig nu. Vi hade cirkus Jackie förra natten, så jag är lite trötter. For till Erika på tjejmiddag igårkväll, och Tomas var hemma med Jackie. Mitt i middagen ringer han, då vill inte Jackie äta ur flaskan. Vad kuuul! Efter lite om och med fick han tillslut i henne litegrann, tillräckligt för att hon skulle kunna somna. Men såklart sov hon inte så länge, 11 vaknade hon och ville ha mat. Blev bara pannkaka då jag precis pumpat ur, så jag försökte ge henne mjölken i flaska istället för att amma henne. Stört omöjligt! Hon vägrade blankt att dricka min mjölk ur flaskan, men ersättning gick bra. Samma idag när jag testade. Konstigt. Tycker hon borde känna att det är samma mat som vanligt. 


Hursom, när hon hade ätit var hon hur piggelin som helst. Blir lite besvärligt sådär på natten, för hon blir så högljudd. Inte att hon gråter eller så, hon bara låter. Högt och ljudligt. Tomas stackarn skulle ju upp och jobba, så jag tog med mig lill-Toker till soffan och höll henne tills hon började somna in. Men icke, så fort jag la ner henne i spjälsängen slog hon upp sina blå, log stort och satte sedan igång igen. Det slutade med att jag la henne i sängen med mig, och efter en lång lång stund somnade vi äntligen vid 01.00 Sedan vaknar hon ju en gång där runt 4 och vill äta, och så igen vid 6-6.30 då det är färdigsovet. Tänker på när hon var mindre då hon sov så länge jag bara fyllde på med mer mat. Det var tider det. 


Idag var det sista passet Mamma Boot Camp, trist! Det kommer vi sakna. Vi får köra hårt själva istället, men det är aldrig samma sak att träna själv. Tur jag har Johanna så vi kan peppa varandra. 


Annars då? Jackie har ätit upp sina potatis-morot-smakisar. De var smaskens som det verkade. Idag gjorde jag några portioner potatis-broccoli. Testar det imorgon. Är lite tvekis på den, smakar ju inte sött som morot gör. Var och handlade idag, så nu har jag fyllt på med palsternacka och sötpotatis också. Och gröt. Tänkte prova gröt-smakis på morgonen. Det är så kul att ge henne mat nu! Hon är så söt när hon kastar sig över skeden. Lill-skruttan  



Ovido - Quiz & Flashcards