Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Vecka 26!

Av Helena - 1 november 2012 19:58

Veckorna snurrar fort som tusan här, trots att den här årstiden är så sinnesjukt lång och seg. Imorgon går vi in i vecka 26, lillan är ca 35 cm lång och väger typ 600-700 kg. Stort! Graviditets-mässigt har jag en bra tid nu, det är inte alltför tungt och besvärligt och magen är inte totalt i vägen ännu. Dessutom inte så mycket ont i bäcken och ljumskar, har till och med promenerat till jobbet nu några dagar. Himla skönt. Är grymt hungrig hela tiden, bebis måste vara inne i en tillväxtperiod. Eller så är det bara jag som kommer att lägga på mig av allt extra jag stoppar i mig.. Hmm.. Nåja, då får det vara så. Pendlar mellan helt utsvulten och proppmätt. Men i det här tillståndet är det ett förhållandevis litet bekymmer, så det är ingen fara med mig :)


Tog en bild på magen också. Orkar inte föra över och fixa, så det får blir photo booth.



Rätt rund va? Sparkar och lever om som tusan gör det nu också. Helt underbart mysigt är det.


Vi gjorde om vårt vardagsrum förra helgen, tapetserade och hade oss. Mycket stolta! I veckan har det kommit upp både TV och nytt snurra-runt-ljud. Dock funkar ingenting än. Det är tydligen en hel vetenskap att koppla ihop det, så ingenjören här hemma måste få lite tid på sig. Hoppas att det funkar i slutet av helgen i alla fall. Igår fattade vi i alla fal ett hastigt och lustigt beslut om att slakta vår TV-bänk så att den ska passa in med nya grejerna. Tomas var inne på att köpa en ny, men vi blev snåla. Kapade istället av benen på den gamla och tog bort baksidan så att nya prylarna får ordentligt med luft (tydligen ett krav). Helt okej blev det. Och billigt. 


Förrutom att få ihop det med all elektonik ska vi också upp med lite tavlor på väggarna. Det tänkte jag börja med NU.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards