Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Grattis pappa!

Av Helena - 11 november 2012 20:09



   


Idag har såklart firat pappa T på fars dag. Började imorse med att Jackie bjuppade på sovmorgon till 8.45 Sedan hade vi paketöppning och söndagsfrukost i lugn och ro innan vi gjorde oss iordning och åkte iväg en sväng på Drakborgen. Jackie tyckte det var superkul att ränna runt där och åka rutschkana, en riktig hit. När vi kommit hem och hon somnat satte vi igång att laga mat till kvällen fars dagsmiddag. Mamma, pappa, Jan och Monica kom, och vi åt västerbottenpaj med rom, smetana och röd lök, och därefter Lörans fiskgryta. Gottigott. Nu är jag dock sjukt trött och har ont i huvudet. Aningens bittert, jag vill ju ha hela helgen att bara mysa på, inte ligga och oja mig över huvudvärk. Men men, resten av familjen har ända slaggat in, Jackie i sängen såklart, och Tomas i soffan. Bara jag och lillan i magen som är vakna tycks det som. Hela magen hoppar här, så det verkar i alla fall vara någon som är i gasen.


Imorgon är det jobb igen, såklart. Dock har jag bara tre (!) hela veckor kvar nu. Sedan blir det tre fyradagarsveckor där jag är ledig onsdagarna med Jackie. Därefter är det jul, och då jobbar jag bara två dagar på hela jul-nyår-trettondagshelgen. Sweet! Sedan är vi inne i januari, inskolningsvecka, och därefter blir det väl inte många knop då det är bara återstår två veckor innan det är dags att gå hem och på allvar vänta in lillpyret! Herreguuud!


Lill-pyret förresten, som inte har något namn än. Jag har massor av förslag, alla jättebra såklart, men vi kan ju inte komma överens! Nu börjar jag bli lite sådär att jag skulle vilja att vi bestämde något. Och jag veet, det är långt kvar, vi hinner blablabla. Men jag tycker att det är mysigt att veta redan innan vem det är därinne. Precis som vi visste med Jackie. Jag är inte typen som kallar min bebis för "Bebis" i tre månader för att sedan skicka in namn-papperen till Skatteverket i sista sekund, den saken är klar. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards