Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Lite surt

Av Helena - 1 augusti 2013 19:18

Är duktig och skriver en del inlägg i sängen efter att jag gått och lagt mig, det händer lite då och då. VARJE gång jag skrivit klart och tänker lägga till en bild så buggar appen och så försvinner allt. Bläää! Orkar såklart inte skriva om, så då blir det inget istället. Sjukt irriterande.


Hur som helst. Vi är lediga och stökar på för fullt. Började semestern med Gafsele några dagar, jättemysigt! Jackie var hur duktig som helst och sov i storsäng i Tomas och Magnus gamla sovrum, Pella sov med oss i spjälsäng. Härligt att det fungerar. Vi hann med Åsele marknad och Junsele djurpark, samt stug-häng. Alldeles lagom.


Sedan vi kom hem har vi badat, umgåtts med vänner och byggt på altanen. Typ. Idag tog jag och Carro kidsen och for till Himlabadet, man får passa på när man får hjälp och sällskap. Både Jackie och Pella hade jättemysigt och höll ihop förvånansvärt bra. Kul! Pappa här och hjälper Tomas att lägga på taket på altanen, sedan är det fasen inte mycket kvar. Och det blir så fint! 


Pella har gjort en helomvändning angående maten och käkar nu flera små mål om dagen. Har inte bytt ut hela målen, utan hon får något matigt och så ammar hon efteråt. Hittills har hon ätit gröt, olika fruktpuréer, bananskrap, potatis och potatis-morot. Och massa majskrokar. Läste någonstans att krokarna är bra, för det blir liksom övning i att fösa runt maten i munnen och svälja. Nu är vi alltså fast i majskroks-helvetet igen, med kladd kladd kladd precis överallt. Hade glömt. Men sött är det i alla fall när hon käkar och smackar och har sig! Dessutom har vi bytt från ersättning till välling innan läggdags, så nu sover hon längre på nätterna igen. Grymt skönt! Har ju känt ett tag att hon behöver äta mer, hon har liksom känts lite missnöjd och hungrig. Dock har hon ju inte velat äta när det väl serverats. Men nu så!


Nästa helg är det dags för dop. Lite nervigt tycker jag. Behöver baka och fixa, men det kommer liksom alltid något i vägen. Ikväll tänkte jag göra ett ryck, men då hade jag inget florsocker. Typiskt. Får bli i morgon kanske. Tänkte våga mig på att baka macarons. Om jag törs, verkar vara största experimentet i världen typ. Vi får väl se hur det går. Räddningen är kanske att jag aldrig ätit macarons, så jag vet faktiskt inte hur de ska smaka, haha!


Ja, det blev en snabb översikt av den senaste veckan. Lite rörigt, men så funkar den här mamma-hjärnan för tillfället. Nu ska jag röja i tvättstugan och stryka. Tjing!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards