Alla inlägg den 19 november 2013

Av Helena - 19 november 2013 21:38

Det är fotboll på TV ikväll. Tomas tittar på spelet och jag tittar på folket på läktaren, reklamskyltarna, försöker lista ut om taket är öppet eller stängt etc etc. Men det finns chips och så, så man står ut. 


Jag känner mig nöjd och belåten här ikväll, har kommit till en (hoppas jag) vändpunkt med Jackies nuvarande trotsperiod. Eller trots, hon är bara så gnällig och grinig mest hela tiden. Ska ha nappen och snutten och sitta i soffan och se på film. En lite sur-mul har hon varit, och det driver mig till vansinne! Men, nu är det andra bullar! Igår tog jag bort nappen efter att hon sovit middag, och så fick hon inte tillbaka den förrän hon gick till sängen på kvällen. Enorma protester såklart, men jag var benhård! Inte slog jag på TV heller, så det blev ett jäkla liv i vårt lilla hus. Som tur var hade jag varit förutseende och lagt Pella att sova ute i vagnen, så att hon inte skulle bli störd, haha! Hur som helst så lugnade Jackie ner sig efter ett tag, och sedan frågade hon bara efter nappen några gånger, men blev inte ledsen. Idag frågade hon efter den imorse när vi skulle gå till dagis, och så bröt hon ihop när vi kom hem från dagis, men sedan dess har det varit lugnt. Skönt! Låter kanske märkligt att det ska vara så stor grej för mig det här, men jag blir TOKIG när hon är sådär gnölig och jag tror verkligen att vi måste bryta den här tutte/snutte/TV-grejen för att hon ska komma igång och tänka på något annat. Och börjar leka bättre själv förhoppningsvis.


Nåja. Pella och jag for till Birsta en sväng, hittade så fin julaftonsklänning till henne på Polarn. Jackie har en röd-vitprickig som jag tänkt att hon skulle ha, så behövde ju ha en matchande till Pella.


   

Fin!











Ovido - Quiz & Flashcards