Alla inlägg under november 2011

Av Helena - 21 november 2011 15:40

Idag har vår lägenhet blivit fotad inför försäljningen, och således först också rensad och piffad med intill oigenkännlighet. Lägger upp de riktiga bilderna när annonsen är ute, men här är några jag tog själv sedan Nina åkt. 


 


                                 


Lite mörka bilder, men visst har jag gjort fint?! Vart är alla saker kan man undra. 




Här!


Och här och här och här.


                                


Och i alla andra skrymslen och vrår där det finns dörrar. Bävar inför visningarna. Då duger det inte att pula in Barba i garderoben! Hur jag ska kunna få undan alla saker utan att lägga dem i ett fiskenät och hänga ut dem utanför balkongräcket är för mig en gåta. 

Av Helena - 20 november 2011 21:28

Vi håller på att städa inför fotograferingen i morgon. Småttingarnas saker är överallt! Katthus, kattlåda, kattsäng, babygym, gåstol... it never ends! Så känns det nu. Det blir nog bra tillslut, i alla fall på fotograferingen kan man ju bära runt grejerna. Annat blir det på visningarna, då vete tusan hur vi ska göra. Man vill ju att det ska vara rensat, snyggt, katt-fritt och hyfsat bebis-fritt. Får nog ställa allting i trapphuset och skylla på någon granne   


Annars har helgen varit lugn. Igår var vi på stan en sväng på lys-lördag, mysigt! Tomas tog sedan med sig Jackie och gick hem, och jag och tjejerna gick på bio och såg årets mest efterlängtade film, Breaking Dawn. Såå bra! Jag har nog en liten fjortis-ådra, men det måste man väl få ha?

Av Helena - 18 november 2011 15:59

Den här fredagen känns som den började igår. Alltså den känns lång. Vi fick kliva upp tidigt för att en elementsnubbe skulle komma och fixa våra iskalla element. Skönt att slippa frysa arslet av sig i sovrummet   För lillskrutt särskilt som envisas med att sparka av sig täcket. När Jackie tog sin förmiddagsnap på två timmar gjorde jag ett ryck och putsade fönstrena i vardagsrummet och städade av lite. Måste ju snygga till inför fotograferingen, och fönstrena har inte blivit städade sedan förra sommaren... När Jackie vaknade käkade vi lunch och hoppade sedan i kläderna och tog en lång promenad med Johanna och Meja. Vi snurrade runt och hamnade slutligen hemma hos Erika och Milo, där vi fick kaffe och kokostoppar, vilken tur! Nu har vi kommit hem för en liten stund sedan och jag grejar med viktiga saker. ringer lite samtal. Försöker få tag i besiktningsmannen för att bestämma en tid för genomgång av protokollet. Inget svar. Ringde Dell för att få skicka in datorn på service innan garantin går ut om en månad. När jag väl får prata med en tekniker visar det sig att den förra snubben sett fel, och att vår garanti gick ut för två år sedan... Jaha.


Nu ska jag fräscha till mig lite. Ikväll blir det middag på Allstar med Erika, Mauro, Johanna och Alex. Sedan tänkte vi gå hem och ha lite fredagsmys. Och somna i soffan. Ja, vaddå? Det är ju ändå fredag!


Av Helena - 17 november 2011 22:24

Hoppsan, besökarantalet gjorde ett litet skutt när jag la ut länken på fejjan. Men välkomna ska ni vara då, ni som är nya!


Fick en tanke tidigare ikväll. Angående Jackie och hennes väg mot framgång. Jag har hört att man måste sätta ungarna i kö till Mimerskolan redan när de är nyfödda för att de ska få plats, kan det stämma?! Låter ju sjukt. Kanske får ringa och kolla imorgon. Nu när vi vet var vi ska bo kan vi dessutom börja lura på dagisplats. Det finns en förskola alldeles runt hörnet, Riddarens förskola. Det vore ju perfekt! Man kanske ska anmäla dit också för att vara säker på att få plats? Till nästa höst då. Än ska vi vara hemma lääänge till. 


Av Helena - 17 november 2011 20:23

Kontraktet är skrivet, 1 mars blir det inflytt på Linneagatan 19c    Så nu väntas och längtas det. Och oroas över lägenhetsförsäljning. Men det ska vi inte tänka på nu! Ikväll firar vi! Med hockey på TV:n. Hade jag fått bestämma hade jag valt annorlunda..    


  

Av Helena - 17 november 2011 19:59

Igår packade jag och Johanna ihop grynen och åkte till Cissi och Algot på lunchdejt. Supermysigt med promenad i friska luften, smarrig soppa och gott fika. Plus massa tjejsnack förstås! 


                                                        


Lilla ärtan blev helt slut och somnade i bilen på vägen hem. Sötnos!


 


När vi kom hem vaknade hon till och gav mig en förebrående blick.


 


Nytt nöje annars är att hålla mig sällskap i köket. Då brukar vi rigga upp datorn så att man kan titta på Babblarna. Kul!


                                                                                      



Av Helena - 15 november 2011 20:40

Här är vårt lilla nybörjarhus! (Under förutsättning att allt går bra nu då...)


                         


     

             

 


Åhh så fint! Känns overklig! 

Av Helena - 15 november 2011 14:55

Mäklaren ringde förrut och meddelade att budgivningen är avslutat = vi får huset!     Törs inte skriva mer. Vi skriver kontrakt på torsdag, och inget är ju klart förrän det är klart så att säga. Nu håller vi tummarna för att det inte dyker upp något sista-minuten-bud som pajjar allt. 


Har i alla fall ringt mäklar-Nina och bestämt att hon kommer och fotar lägenheten på måndag. Så då ska man gå och vara nervös för att få den såld. Alltid är det något.   

Ovido - Quiz & Flashcards