Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Helena - 7 oktober 2012 23:10

Då var den första av två åkpåse-auktioner vunna! En Cherry Blossom är snart på väg hem till oss, för ynka 430 kr. Nypris ligger på 999 kr, så jag är nöjd. Tradera is the shit.

Av Helena - 7 oktober 2012 20:53

Det får bli två Cherry Blossom. Johanna tyckte den var snyggare är Apple of my Eye, så då litar jag på hennes omdöme. Nu ska jag bara buda lite här så har vi förhoppningsvis två hemma innan bebis kommer. Roligt!


Några ord om utvecklingen i övrigt också.


Graviditeten först. Fasen vad gravid jag är! Halvskrämmande att det faktiskt är nästan halv tiden kvar, jag känner mig minst som v 35. Det växer och knakar som tusan just nu. Stramar och har sig över magen. Bebisen sparkar och grejar och det är mysigt såklart. Bäckenbesvären är lite bättre, det gör inte lika ont i ljumskarna och så. Är dock fortfarande försiktig och törs inte anstränga mig just. När vi varit ute och jobbat i helgen har jag varit helt försörd i svanken efteråt, så jag måste nog tänka mig för lite. Men, jäkla skönt att det ändå känns bättre än förrut. Sammandragningar har jag då och då, ofta på jobbet när det blir lite stressig. Men det är tydligen väldigt vanligt med andra barnet att det börjar tränas och jobba långt innan det är dags. Och som Ludmila sa: "Livmodertappen håller. Den kommer inte att ramla ut". Tryggt att veta.


Jackie är sjukt rolig just nu. Hon har blivit så.. stor. Leker på ett helt annat sätt, hon har liksom en tanke med det hon gör. Till exempel sitter hon med bebisen (dockan), nallarna eller snuttarna i knäet och matar dem. Hon gillar att läsa, både tidningar och böcker. Kan sitta länge och bara bläddra och filura för sig själv. Sjunga är också kul. Både sångpåsen och nya sångboken är stora favoriter. Kul att det är någon som uppskattar min skönsång. Hon har även börjat äta bättre. Hänger nog ihop med att hon blir mer och mer skillad på att äta själv, eftersom hon tvärvägrar att bli matad. Tjurskaft. Skönt att hon käkar själv, men osmidigt att hon är ganska kräsen på maten. Burkar går inte hem längre, tyvärr. Å andra sidan är det ju bekvämt att vi alla kan äta samma mat. 


Nej, nu är det bäst man stökar undan lite. Alex och Johanna for hem för ett tag sedan, och nu ligger vi som två streck i soffan och är fortfarande proppmätta efter middagen. Den där äppelpajen som vi bakade till efterrätt får vi nog låta vara till imorgon eller så. 

Av Helena - 7 oktober 2012 16:06

Haft en mysig träffa-vänner-söndag idag. Började med att fara till Åsa och Lilly en sväng vid 9 imorse, Johanna skulle färga håret så vi hängde med på lite kaffe och bulle. När vi kom hem vid lunchtid tittade Dan och Sandra förbi och käkade korv och makaroner. De for, och jag hann trimma klart häcken (som vi jobbat med denna häck!). Nu är vi inne och pysslar, snart kommer Alex, Johanna och Meja och käkar middag med oss. Bite Line, smaskens!


Håller förresten på att välja ut några nya åkpåsar. Har kommit på att vi måste ha två nya, en var till Jackie och lillasyster. Jackie hade voksin förra året, men den kommer inte att funka i donkeyn. Dels sitter den inte uppe nu när hon mest åker i sittläge, och dels kommer den nog att bli för stor för vagnen. Lillasyster måste också ha en åkpåse då voksin som sagt inte kommer att få plats i donkeyn, och bugaboo-påsen är för tunn för februari. 


Alltså. Har spanat in Elodie Details åkpåsar. Tänkte först den här, Apple of my Eye, så himla fin!


 

Men det är många som har den, och då känns det lite tråkigt kanske. Dessutom skulle jag gärna fynda två stycken begagnade, och den här är alldeles ny och finns knappast begagnat än på ett tag.


Den här däremot, Cherry Blossom, finns massa på Tradera och Blocket. Den kanske kan vara något?


 

Den är lite röd-rosa sådär, och det kan ju vara roligt att lysa upp lite i vintermörkret! Äh, vi får väl se. Måste ju först övertala Tompen. Wish me luck.

Ovido - Quiz & Flashcards