Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Helena - 15 oktober 2012 20:34

Jackie tar storasysterrollen på allvar. 



 

Av Helena - 15 oktober 2012 20:19

Fick feeling igår tror jag, smäller till med ett inlägg idag med. En helt vanlig jobbdag såklart. Tungt som attan att kliva upp ur sängen, det börjar verkligen bli kolsvart ute. Dessutom börjar det skymma redan när man går från jobbet, och när man väl fått i sig middag är det kolsvart igen. Tur det finns värmeljus den här tiden! Och soffa och TV såklart ;)


Igår åt vi ju som sagt stek med potatismos till middag, och eftersom det inte räckte till middag idag men vi hade en jäkla massa potatismos över fick dagens middag bli potatisbullar. Alltså, snacka om underskattad mat! Och då pratar jag inte om de där färdiga puckarna man köper i frysdisken, eller de man fick i skolan, utan mosiga, mumsiga hemmagjorda bullar. Skitgott och skitenkelt. Bara att blanda ihop det överblivna moset med ett eller två ägg, vetemjöl (jag tog en dl), krydda på med salt och peppar. Jag slängde även i lite gräslök. Stek. Till detta gjorde jag ett strössel kan man väl säga, med bacon, purjolök och hackat äpple. Ihopfräst. Gött! Passar varken Viktväktarna eller GI, men hej, vi bantar ju inte!

Ovido - Quiz & Flashcards