Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Helena - 12 augusti 2012 21:42

Snabb genomgång av veckan som gått, delvis i bilder.

Stugan med Carro och Anna. Kräftor. Utflykt till Skatan. Blåbärsplockning. Spontan playdate hos Cissi och Algot. Trevligt hos Johanna och Alex med Dan och Sandra, pizza och för mycket grogg för karlarna. Fira mammas födelsedag med trerätters, igen på Skatan. Och så idag; promenad med Madde, hemmagjorda langos med Carro och Ante, blåbärssoppa med vaniljklimp till efterrätt. Nu; film i soffan, karl pluggar kemi och barn sover.

Av Helena - 12 augusti 2012 21:33

Söndagkväll var det här. Det gör ju inget, dagvill som man är i mammaledighet-mode. Snart måste jag dock skärpa till mig, och ha reda på både veckodagarna och vad klockan är. Tre veckor återstår av den här speciella tiden. 3 september är det back to business. Jisses. Förra sommaren kändes det som att det här året aldrig, alltså ALDRIG, skulle ta slut.

På det stora hela känns det bra att börja jobba, om än en liten aning skrämmande. Några saker där skon klämmer:

- hur ska jag lyckas ta mig dit i tid på morgonen? Min morgonrutin har blivit rätt utdragen, minst sagt.
- hur ska jag orka fokusera en hel dag? Hoppas att mos-hjärnan har gott läkekött och återhämtar sig snabbt.
- hur ska jag kunna vara ifrån Jackie varje dag? Och mest av allt
- vad fan ska jag ha på mig?

Men som sagt, i övrigt känns det helt okej!

Ovido - Quiz & Flashcards