Alla inlägg den 29 april 2013

Av Helena - 29 april 2013 22:13

   


Jackie är ju döpt, så det känns rimligt att Pellan också blir det. Vi är ju inte troende någon av oss, men tycker det är lite fint ändå med dop. Lite tradition sådär. Jag hade tänkt att vi kunde ha ett försommardop, typ i maj, men eeeh tiden har gått lite fort här. Måste göra ett litet ryck och se om det går att boka något i sommar istället. 


Det svåraste med detta tycker jag är att komma på vilka sånger som ska sjungas. Vi brände liksom av de finaste vi kunde komma på när Jackie döptes, så nu har vi inga kvar haha! Då hade vi Utan dina andetag, Nu har det landat en ängel och Kärleksvisan, och jag skulle lätt kunna ha samtliga igen. Men känns som att man borde kunna komma på åtminstone någon annan. Hmm.


Vi kör i alla fall samma kyrka och upplägg som på Jackies dop. Blir ju kul att ha med ett gäng 2-åringar den här gången, haha!


 


Annars har vi det rätt lugnt. Känner att det inte händer så mycket. Vi pysslar liksom på. Jag och tjejerna har våra rutiner när Tomas jobbar, och på helgerna har vi mest varit ute på tomten och lekt och fixat. Har fått ett litet spirande intresse för trädgården och går runt och drar lite här och var och funderar på vad jag skulle vilja göra. Hittills har vi bara rensat upp, klippt häckar och beskurit träd, men jag skulle helst go bananas och gräva upp buskar och rabatter och plantera allt nytt! Har massa idéer, men dessvärre ligger mina planer rätt långt ner på prioriteringslistan. Projekt nr 1 är bygga klart altanen. Sedan får vi se säger Tomas. Hoppas i alla fall på att få tillåtelse att köpa lite krukar och grejer och göra fint därute när bygget är klart. Och en soffgrupp. Så vi kan sitta i kvällssolen och filura och dricka vin, myys!


Ovido - Quiz & Flashcards