Alla inlägg den 17 april 2013

Av Helena - 17 april 2013 19:54

För några kvällar sedan somnade Pella i vaggan för första gången på läänge. Bra! Och inatt sov hon för andra gången i sitt lilla liv hela natten. Med det menar jag alltså när JAG sover, alltså inte 19-7 direkt, mer typ 22-6. Bra igen! Sjukt skönt att själv få sova ända till morgonen utan nattliga aktiviteter. Det kanske inte var så tokigt att skaffa barn med en så trött karl ändå? De verkar ju båda ha ärvt den där sjusovar-genen.


PEPPAR, PEPPAR!

Av Helena - 17 april 2013 19:34

Vi hade tid på BVC igår, jag och Pella. Jackie skulle på dagis i vanlig ordning. Allmän o-ordning och svettig morsa när vi skulle iväg, halvgrinig Pella och helgrinig Jackie (pga nekad gungning). Förstå min reaktion när jag äntligen fått båda i vagnen, plus alla grejer, och upptäcker, TA-DA, punka ena hjulet. Tack så jävla mycket liksom. Var bara att rodda om alltihop, Pella fick åka babybjörn och Jackie fick gå, grejerna fick jag bära i den arm som blev över. Promenerade hela vägen till BVC med P på magen, och sedan en sväng till när Linn och Alve kom på besök. Tur man inte är bangen. Och att vi har nära till dagis.


Pella i alla fall, hade gått upp bra och vägde nu 5 030 g och var 56 cm lång. Tror jag. Kommer inte riktigt ihåg och glömde få kortet ifyllt. Eventuellt andra-barnet-symdromet. Nästa gång är hon tre månader och det är vaccinationsdags. Känns aningens bättre denna gång än med Jackie, då började jag böla när de stack henne. Ja jösses.


Annars har vi haft en riktigt härlig vecka! Linnea och Adrian kom på fika i måndags, igår var som sagt Linn och Alve här och åt matlådelunch och drack kaffe i solen. Och idag var Sofia, Sandra och Vincent här. Ligger med andra ord lite efter i hushållsgörat, så imorgon blir det städning och fixning här hemma när J är på dagis. På fredag åker vi till Stockholm, och Jackie ska till Skedvik, så lär ha ett digert packningsarbete framför mig dessutom. Ser så sjukt mycket fram emot helgen! Vi ska syssla med ungefär det här:


       


Middag på AG. Kanske shoppa lite? Middag igen, Teaterbrasseriet. Och så Alex Schulman på det. Gött gött gött. 




Ovido - Quiz & Flashcards