Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Längd och vikt också

Av Helena - 17 april 2013 19:34

Vi hade tid på BVC igår, jag och Pella. Jackie skulle på dagis i vanlig ordning. Allmän o-ordning och svettig morsa när vi skulle iväg, halvgrinig Pella och helgrinig Jackie (pga nekad gungning). Förstå min reaktion när jag äntligen fått båda i vagnen, plus alla grejer, och upptäcker, TA-DA, punka ena hjulet. Tack så jävla mycket liksom. Var bara att rodda om alltihop, Pella fick åka babybjörn och Jackie fick gå, grejerna fick jag bära i den arm som blev över. Promenerade hela vägen till BVC med P på magen, och sedan en sväng till när Linn och Alve kom på besök. Tur man inte är bangen. Och att vi har nära till dagis.


Pella i alla fall, hade gått upp bra och vägde nu 5 030 g och var 56 cm lång. Tror jag. Kommer inte riktigt ihåg och glömde få kortet ifyllt. Eventuellt andra-barnet-symdromet. Nästa gång är hon tre månader och det är vaccinationsdags. Känns aningens bättre denna gång än med Jackie, då började jag böla när de stack henne. Ja jösses.


Annars har vi haft en riktigt härlig vecka! Linnea och Adrian kom på fika i måndags, igår var som sagt Linn och Alve här och åt matlådelunch och drack kaffe i solen. Och idag var Sofia, Sandra och Vincent här. Ligger med andra ord lite efter i hushållsgörat, så imorgon blir det städning och fixning här hemma när J är på dagis. På fredag åker vi till Stockholm, och Jackie ska till Skedvik, så lär ha ett digert packningsarbete framför mig dessutom. Ser så sjukt mycket fram emot helgen! Vi ska syssla med ungefär det här:


       


Middag på AG. Kanske shoppa lite? Middag igen, Teaterbrasseriet. Och så Alex Schulman på det. Gött gött gött. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards