Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Och så söndag igen

Av Helena - 14 oktober 2012 13:13

Det blir ganska tråkigt här på bloggen nu märker jag. Men den eventuellt bittra sanningen är ju faktiskt att det bara är på helgerna det händer något bloggningsvärt. Inte så att måndag till fredag är helt värdelösa, men de går lite enligt rutinen äta-jobba-sova-umgås med Jackie så mycket jag hinner. Det är alltså helgerna som är något just nu. Just den här helgen har varit extremt lugn, extremt hemma. Fredagkväll var Tomas på AW (som iofs utvecklade sig till en fullskalig utgång), och jag fick sällskap av Carro och hennes svägerska Johanna med bebis. Mysig tjejkväll med kantarelltoastar, snacks och alko-fritt vin framför TV:n. Igår var Tomas seg såklart, men vi tog oss i alla fall iväg till lekparken på dagis så att Jackie skulle få springa av sig lite. Hade med varm choklad och ostmackor och det var ju gottigt såklart. Därefter blev det hemmakväll med film och middag på tumanhand.


Idag fick vi sovmorgon till 9.30 (!), därefter har vi joxat på med allt möjligt. Har rensat ur Jackies garderob, Tomas gör klart några sista pluggrejer. Hämtade en älgstek som ska bli middag åt familjen, och så tänkte jag sätta igång att putsa lite fönster. Inte min cup of tea direkt, men nu har jag googlat på hur man gör, så känner mig så redo som jag kan bli.


Budade hem en till Cherry Blossom-åkpåse också imorse, så nu är vagnen kvar för att bli syskonvagn! Blev så fint så med det röda mot det svarta, och dessutom blev det ju billigt (rättelse: inte så dyrt) nu när jag kunde köpa begagnat. 

 
 
Sandra

Sandra

14 oktober 2012 15:53

Åh det är inte alls tråkiga inlägg, tycker det är så trevligt att läsa din blogg oavsett vad du skriver. Kramar från oss

http://Sandraovincent.wordpress.com

Helena

14 oktober 2012 22:09

vad gullig du är! det blir väl bättre sedan när man får vara ledig igen tänker jag, men är ju ändå kul att hålla igång :) kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards