Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Boar, eller?

Av Helena - 14 oktober 2012 22:12

Nu när det faktiskt gått ett bra tag in i graviditeten så börjar man komma mer och mer till insikt i att man ska få en bebis. Det måste liksom få gå en sådär 20 veckor innan man fattar det. Men, när man väl landat i tanken och man känner lill-pyret rumla runt därinne, så blir det liksom rätt svårt att INTE tänka på vad som komma skall. Och då vill man ju börja att förbereda (= helst shoppa). Nu är det ju så med tvåan, att man inte behöver så mycket. Allt det där nödvändiga, det som står på alla listor att man behöver, det har man ju redan. Tur det i och för sig, för det är riktigt dyrt att skaffa barn om man ska lyssna på proffsen (läs: Babyproffsens butikspersonal, no offence). Och dessutom, nu har man ju ett större barn i ständigt behov av nya kläder och prylar. Men ändå, lite måste man ju får dona med, och då kan man ju unna sig det där man inte unnade sig med ettan.


Några smågrejer som jag börjat med inför lillasysters nedkomst är i alla fall:


- Babyskydd. Kan inte använda vårt Akta Graco, funkar inte på vagnschassit till varken Donkeyn eller Quinnyn som vi tänkt köpa. Får låna Mejas Maxi Cosi av Alex och Johanna, så himla snällt!

- Vagga. Jackie lär inte ha växt ur spjälsängen i februari, så då får vi låna Mejas leandervagga att hänga i taket i vårt sovrum. Det kommer bli superbra, eftersom det dessutom skulle bli supertrångt med en spjälsäng intill vår säng. Och fint, jättefint kommer det att bli!

- Vagn. Inhandlad! Och två likadana åkpåsar. Till lillasyster tror jag det blir bra med en tjockare fleeceoverall typ, och så fårskinn och åkpåse + liggdelslocket. Måste lägga upp en bild på vagnen med bägge påsarna, himla tjusigt.

- Massa småkläder har vi ju såklart, och bäddset till vaggan som är huuur fint som helst i ljusrosa och beige. Längtar tills jag får bädda! Måste dock köpa täcke, kudde tror jag det ska finnas en som vi hade i vagnen till Jackie. 

- Såklart måste vi också köpa snuttisar! Två stycken. Jackie har en rosa och en ko, så liten får nog något annat.


Vill poängtera att jag inte bara handlar/drömmer om att handla. Jag håller också på hemma. Idag till exempel, blev nästan alla fönster putsade! Kvar är bara de i Jackies rum (hon låg och sov), och insidan av de två i vardagsrummet där vi ändå ska tapetsera och antagligen skita ner lite. Kände mig helt sjukt duktig. Fort gick och bra blev det också. 


Sedan gjorde vi jättegod älgstek med sås och potatismos med västerbottenost. Namnamnam.


Och ja, nu är det läggdags. Jag längtar till fredag!

 
 
Sandra

Sandra

15 oktober 2012 06:57

Det är bra att du övar på fönsterputsning, bra att kunna sen när det börjat närma sig förlossning ;) har för mig att jag putsade fönster på söndagen och på torsdagen kom Vince :)

http://Sandraovincent.wordpress.com

Helena

15 oktober 2012 20:19

haha! ja, det kanske kan sätta igång alltihop :) känns lite kallt kanske att putsa fönster i mitten av februari.. får hoppas på en mild vinter ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards