Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Hurra!

Av Helena - 2 maj 2013 21:19

Ikväll somnade Pella i vaggan för första gången på flera veckor, ja på över en månad faktiskt. Jippi! Eller, låt mig förtydliga: Ikväll tog jag mig i kragen och gick upp och la henne i stället för att vara lat och lägga henne nere. På sistone har hon visat rätt tydligt att hon vill sova, och somnat i princip direkt när vi lagt henne. Det har alltså känts som läge att börja lägga henne i sin säng istället för att köra lat-varianten med vagnen. Två gånger var jag upp och stoppade in nappen, sedan har det varit tyst. Skööönt! Strax före 20 gjorde hon kväll och det är helt FANTASTISKT att vara här nere utan en enda unge, haha! Jag har ju längtat efter detta, att kvällarna är för mig och Tomas bara. 


Dock blev vi lite handlingsförlamade tror jag. Vi gjorde ett ryck när Tomas kom hem och vi ätit middag. Städade hela huset och gjorde fint, så när både barnen nu sov så blev det liksom inget att göra. Men riktigt fint att sitta i soffan och slösurfa. Och lite välförtjänt också :)


Den här veckan har gått fort. Firade sista april med grillning och vänner hos Alex och Johanna. Blev bjudna på smaskig grill-lunch igår hos Åsa och Mats. Idag har Linn och Alve varit här, och imorgon ska vi till Åsa och Lilly igen. Roligt! Sedan är det helg igen. Då ska vi köpa trädgårdsmöbler till framsidan, äntligen, och så ska jag träffa Cissi och Algot och förhoppningsvis Madde en sväng. Sociala klubben!


Möblerna som vi ska ha är de här. Ska bli så skönt att kunna sitta därframme på något vettigt vis.


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards