Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Helena - 10 februari 2013 21:48

Magen tycks inte kunna bestämma sig hur den ska göra. Om bebis ska ut eller inte. Idag har jag knappt haft en sammandragning. Kanske lugnet före stormen? Eller så blir det helt enkelt ingen bebis. Snopet i så fall. 


Vi har varit hemma och pulat på mest hela dagen. Carro kom ner en sväng och fick håret klippt och hjälpte mig med lilla TV-bänken till myshörnan. Jackie har varit halv-schitzofren och pendlat mellan glad pajas och ursinnig bärsärk-unge hela dagen. Hennes moodswings just nu kan vara lite knäckande, det måste jag erkänna. Jag och Tomas får båda något desperat i blicken, och så kollar vi på varandra och turas om att säga "Det blir nog bättre snart". Och det får vi verkligen hoppas. Nu tror jag i och för sig att det faktiskt kommer att bli bättre. Hon har nog inte landat helt i alla nya rutiner än, med dagis och så. 


En sväng till mamma och pappa hann vi också med. Fick mat innan Tomas åkte och spelade hockey i Matfors. Jag och Jackie stannade kvar i Skedvik under tiden och jag passade på att plocka fram en till madrass och massa kuddar till lilla myshörnan. Imorgon blir det systuga och lite fina överdrag, sedan är det nog helt okej där uppe. Bara TV som fattas. Och så om vi ska tapetsera då, men det får nog bli framöver. Drar inte igång något projekt som inte tål att avbrytas mitt i. 

Av Helena - 10 februari 2013 00:16

..ännu. Hårda förvärkar på förmiddagen, men något mer än så blev det inte. En sväng på Ikea, handlade grejer till myshörnan. Imorgon ska jag bygga en liten TV-bänk och greja, så det måste inte komma någon lillasyster inatt. Men sedan kanske?

Presentation


Till Jackie och Pella. Sånt som ni inte kommer att komma ihåg, men som jag aldrig kommer att glömma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards