Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Helena - 4 mars 2013 17:25

BVC idag då. Fick med mig bägge kidsen utan större svårigheter. Det största problemet var hur TUNGT det är med båda två i vagnen, my god! Höll på att dö på hemvägen.


Hur som helst, Pella hade knubbat på sig ordentligt. 


3 veckor (19 dagar)     3 840 g     52,5 cm


+ 350 gram alltså, på sex dagar. Dessutom hade Christina pratat med barnläkaren angående Pellas knorrande och enligt honom var det inga konstigheter alls. De kallade det för "omogenhetsljud". Betyder typ att tarmar/mage/whatever inte helt har anpassat sig till livet utanför, utan fortfarande är lite i anpassningsprocessen. Går förhoppningsvis över snart. 


På eftermiddagen var Linnea och Adrian här och röjde. Trevligt! Så mysigt att vi båda ska ha småkottar samtidigt igen. 


På det stora hela tycker jag dagen har gått jättebra! Inga tårar, haha. Lyckades ta mig iväg till BVC i tid (gick iofs hemifrån 50 min innan vi hade tid, och det tar ca 15 att gå dit, så inte undra på att vi var i tid), sedan har kidsen både ätit, sovit och haft rena blöjor hela dagen. Som sagt, ambitionsnivån är inte skyhög här :) Två maskiner tvätt har jag hunnit tvätta också. Nu sitter Jackie och käkar middag och Pella sover i tvättstugan. Lugn och ro, och jag känner mig väldigt nöjd!


   


Älsklingar.

Presentation


Till Jackie och Pella. Sånt som ni inte kommer att komma ihåg, men som jag aldrig kommer att glömma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards