Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Helena - 10 mars 2013 22:01

Yes, då var det dags att damma av den gamla ProPoints-kategorin! Imorgon börjar viktväktarlivet. Är lite kluven. Vet inte vad jag ska äta till frukost, och inte till lunch heller för den delen. Har köpt bananer för säkerhets skull, haha! Skämt åsido, Pella är alldeles strax en månad, och inte tycker jag det hänt särskilt mycket på vågen hittills. Känner att jag måste hjälpa den på traven lite. När man helammar får man dessutom äta betydligt mer än annars (40 pp mot 26 i vanliga fall) så lika bra att passa på. Vi ska dessutom börja med CityGross matkasse imorgon, så nu är det nya tag på flera fronter. Och jo, det ska nog gå bra att kombinera matkasse och VV, tack vare de extra pointsen. Dessutom är matkassematen rätt hälsosam, mycket grönt och ganska mager som det verkar. 


Planerna för veckan (förrutom viktnedgång) är lunch med Dan på jobbet på tisdag och BVC-besök på onsdag. Imorgon är ju Jackie hemma och jag hade lite vaga funderingar på om vi skulle försöka träffa någon kompis, men dagen gick utan att jag tog tag i det. Får bli en hemma-mys-dag. Har märkt nu att det går alldeles utmärkt att ha med Jackie i vagnen på promenader, så det kan nog bli en sväng på förmiddagen. Har knatat på rätt bra nu på slutet tycker jag, jätteskönt att komma igång lite. Dock har blödningen ökat efter att nästan varit helt borta..? Kanske är normalt när man anstränger sig lite..


Lite administrativt fix har jag också att dona med. Måste ansöka om föräldrapenning så man får några slantar den här månaden, och dessutom ringa runt och kolla upp försäkring för vår nya bil. Jo, vi har nog köpt en bil nu. Eller i alla fall kommit överens med bilhandlaren. Den finns i Göteborg, så kan dröja lite innan vi kan hämta den. Inte alltför länge hoppas jag. Vill gärna få hem den snart, kul med nya grejer ju.


Pella har precis knoppat in här, vilket betyder att även jag snabbar mig i säng. Det har hänt mycket på senaste veckan vad gäller sömn/mat/rutiner, men vi spar det till Pellas 1-månads-inlägg. Det blir på onsdag alltså, tänkt att det redan gått en månad!

Presentation


Till Jackie och Pella. Sånt som ni inte kommer att komma ihåg, men som jag aldrig kommer att glömma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards