Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Helena - 6 mars 2013 18:44

Idag har jag verkligen haft koll på läget! Börjar få till lite rutiner sådär på att rodda runt båda. Eller, egentligen handlar det ju om prioriteringar. Vem kan vänta, liksom. Än så länge är det oftast Pella som drar det kortaste strået och snällt får vänta på sin tur. Jackies tålamod är.. man skulle kunna säga dåligt, på gränsen till obefintligt.


Dagislämning gick i alla fall riktigt bra idag, bara lite gråt. Jag och Pella gick på Hagabagarn och köpte bröd till vår lunchdejt med Linn. Mycket trevligt! Eftermiddagen hotade sedan att bli lite stökig då Jackie var supertrött efter dagis. Tryckte då snabbt ner kidsen i vagnen med nappar och snuttar och tog en promenad. Tänkte bara gå en kortis, men gick vilse eller något ditåt, så var ute i drygt en timme. Det skadade i och för sig inte, när vi kom hem var Jackie pigg och glad igen. En liten prommis innan middag för att låta henne vila lite var ett bra drag, det ska jag komma ihåg. Väl hemma fick båda ungarna mat, de bajsade (Pella två gånger) och båda fick bada. Allt detta fixade jag dessutom på egen hand! MYCKET nöjd! Tomas har hämtat en spjälsäng till Pella, så han kom nyss hem. 


Känns jättebra att det börjar lossna mer och mer. Dock skulle jag uppskatta om Pella kunde tänka sig att börja sova som folk någon gång. Nätterna är.. inte så roliga. Kombinationen att man dessutom måste kliva upp mellan 6 och 7 med Jackie gör mig halv-galen av trötthet. Tur solen skiner ibland och att det är ljust när man kliver upp. Hade det varit november nu hade jag lagt in mig på psyket.


Nu är Jackie sänkt och vi ska äta middag och kolla på The walking dead. Sedan börjar nattpasset. Snark.

Presentation


Till Jackie och Pella. Sånt som ni inte kommer att komma ihåg, men som jag aldrig kommer att glömma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards