Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Vecka 39 och färdigjobbat för den här gången

Av Helena - 1 februari 2013 10:09

Igår var jag in på jobbet några timmar och röjde undan. Känns lite smådumt sådär att ha varit borta så mycket senaste veckorna, och sedan bara hinna slänga ut alla grejer till kollegorna innan man går hem. Men, kändes också bra! Ska bli så skönt att vara hemma nu i lugn och ro och mysa på och förbereda lite grejer.


Har lite funderingar på vad jag ska pyssla med på dagarna nu när jag går hemma och väntar. Man är ju inte så värst rörlig, och dessutom vill jag ha mycket tid att vila, så det måste vara något hemmaprojekt. Först blev jag så himla inspirerad när jag och Åsa satt och pratade renovering, och tänkte att jag ju kunde måla om båda barnrummen. Men vid närmare eftertanke så insåg jag att det nog var liite stort projekt, särskilt när jag inte vet hur lång tid jag har på mig. Kommer lillasyster vill man ju inte stå med halvfärdiga rum som måste göras klara. Sedan tänkte jag om jag skulle fixa myshörnan uppe. Det skulle jag faktiskt kunna dona med! Vi har en liten alkov mellan sovrummen som inte används alls idag, och som ska bli TVmyshöra åt tjejerna. 


Så här ser den ut. Förra ägarens bild dock, vi har inga möbler där ens. Jag skulle vilja måla om eller tapetsera fondväggen i någon annan färg, rött har aldrig varit vår grej riktigt. Sedan tänkte jag bara ta en madrass hemifrån Skedvik, klä in i vårt gamla överkast som ändå inte används nu och fixa lite fina kuddar. Och så ska det vara en liten TV-bänk mot den andra väggen (som inte syns på bilden, mittemot fondväggen). Tänkte Ikeas Bestå-system med låga vita skåp/lådor och fronter i ljuslila. Och så kanske en mysig matta. 


   


Hittade en härlig tapet nu också, som skulle kunna vara fin som fond. Om vi nu ska ha kvar fondväggen.


 


Ganska härlig väl? 


Jaja, mitt sista alternativ för hemmapyssel är att sy. En gardin till tvättstugan har jag varit för hemmablind för att få till i ett helt år nu. Ingen stor grej heller, och dessutom finns alla grejer hemma sånär som på gardinstång. En snabbis på Ikea så är saken klar. 


Dessutom är jag lite sugen på att prova sy nya sufletter till barnvagnen. Den blev väldigt svart med nya åkpåsen, och jag tänkte att någon glad färg på suffletterna skulle liva upp. Helst skulle jag rätt och slätt köpa två rosa orginal, men törs inte handla mer barnvagnsgrejer nu.. :) Ska försöka få tag i ett mönster så får vi se hur det går.


Annars är läget rätt lugnt. Både Tomas och jag är halvdåliga. Vet inte vad det är för fel på oss. Jag mådde bra i onsdags, men igår var jag helt väck igen. Och så fruktansvärt trött! Sover verkligen hur dåligt som helst på nätterna nu, och magsjukan med efterverkningar gjorde ju inte saken bättre. Inatt var bättre, men svårt att somna på kvällen plus att jag vaknar och har svårt att somna om. Dessutom vaknade Jackie redan kl 6. 


Kroppen känns sjukt inställd på att föda barn nu. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Det bara KÄNNS i hela kroppen att det inte är långt borta. Lite blandade känslor om det, jag är verkligen less på att vara så orörlig och att inte vara på topp liksom, och man längtar ju efter bebis! Men så är det ju den där lilla detaljen som heter förlossning. Och den är jag inte så himla pigg på måste jag erkänna. Särskilt inte nu när vi inte är helt pigga och krya. Men, det är ändå två veckor kvar och det kan hända mycket innan det är dags. Hoppas nästan det. 



 
 
Sandra

Sandra

1 februari 2013 14:02

Åh Gud vad tiden går fort, kommer säkert kännas skönare nu när du vet att du slutat jobba. Då slipper man ha tankarna där och dåligt samvete för att man är borta. Tapeten såg jättemysigt ut.

Bara höra av dig om du får allt för tråkigt och inte hunnit föda nästa vecka. Jag och Vince kan ju promenera upp för en fika.

Ta hand om er, kramen

http://Sandraovincent.wordpress.com

Helena

4 februari 2013 16:33

jaa det vill vi gärna! kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards