Alla inlägg den 10 september 2013

Av Helena - 10 september 2013 16:14

Det har gått fort här med att dra ner på amningen. I början av Tomas semester, när vi var i Gafsele i mitten av juli, hade vi inte ens med någon gröt eller mat till Pella, hon hade precis börjat med smakportioner. Några veckor senare åt hon gröt och mat en gång vardera om dagen, och strax därefter blev det ytterligare ett mål mat. Jag har ammat två gånger om dagen sedan dess, tidig morgon och mellis på eftermiddagen. Sista veckorna har det bara varit morgon i sängen. Imorse sov båda barnen till kl 6, så vi gick upp och jag tänkte amma i soffan istället. Tji fick jag, det var tydligen helt ointressant. Det fick bli en flaska välling istället, och det känns lite konstigt sådär. Lite känsosamt, faktiskt.


Dessutom, amningen har hållit vikten i schack, nu måste jag börja tänka mig för vad jag stoppar i mig. Pronto. Suck!


Vi har i alla fall haft en lugn dag, jag och Pella. Tog en liten promenad efter dagislämning och sedan har vi varit hemma och pysslat, tvättat och lagat middag. Nu har vi hämtat hem Jackie som hade haft en kanon-dag på dagis; målat gröna äpplen och träffat Milo. Målar-Anders är här och fixar i tjejernas rum, idag blir det äntligen målat på väggarna! Ska bli kul att se lite mer hur resultatet kommer bli. 


 


Glad tjej efter förmiddagens promenad-sovning. 

Av Helena - 10 september 2013 10:28

Pellas dopdag blev precis så lyckad och härlig som vi önskat. Solen sken till och med! Vi var i Attmars kyrka, precis som med Jackie, och så fikade vi efteråt i Attmars hembygdsgård. Tomas Rexener sjöng så sjukt fint, vi hade valt Nu har det landat en ängel, Your song och Det gåtfulla folket. Björn tog jätteproffsiga bilder, så kul att ha på hela familjen!


Lite synd att Jackie precis skulle ha stort plåster i pannan, men det var inget att göra åt det. Båda barnen var i alla fall så fina i klänningar från Livly.


     

Vi ser ut som kungafamiljen, hahaha!

     

Morbror Ante åkte på att läsa bibeltexten..

         

Inte lätt att få med sig alla ut. Alla snuttar alltså.

 

Fika! Jag hade gjort tårtorna, och var helt orimligt stolt. Även macaronsen blev bra, och allt annat också! Mormor och farmor kan baka dom.

 

Så många fina presenter!

 

Dagens huvudperson chillade i vagnen under fikat. Jackie hade hur roligt som helst. Obegränsat med godsaker och saft, och massa kompisar att busa med.


Tack alla fina vänner och familj som firade med oss!


  

Ovido - Quiz & Flashcards