Alla inlägg den 19 september 2013

Av Helena - 19 september 2013 19:47

Båda kidsen har hamnat i stökiga perioder nu känns det som. Jackie.. ja, vad säger man? Trots deluxe med totala urspårningar, vanvett och galenskap. Gråt och skrik. Hela. Tiden. Okej, inte hela tiden men NÄSTAN hela tiden. Trött och grinig är hon också, vilket inte gör saken bättre. Det är rätt jobbigt, det måste man erkänna. Emellanåt är hon så himla mysig och rolig, sjunger och pratar och stojar. Och då är hon underbar. Men sedan, urflippning. Hoppas det är en fet reaktion på dagisstarten och att det går över. Snarast.


Pella har fått separationsångest. Där snackar vi gnäll så fort jag går ifrån henne och när hon inte ser mig. Klassiskt skulle jag tro. 


 


Älskar dem ju SÅKLART. Goknopparna. Vill bara att det ska uppskatta sin stackars morsa lite mer, haha!

Av Helena - 19 september 2013 15:25

I perioder är jag en riktig beggat-junkie. Scannar Tradera fram och tillbaka efter fynd. Särskilt efter ytterkläder till barnen eftersom det är så SJUKT dyrt att kitta upp dem inför hösten till exempel. Nu har jag haft en sån period som har resulterat i varsin windfleecejacka från Polarn, Kouma-vinterstövlar till Jackie och en fleeceoverall från Parvel till Pella. Perfekt ju! Särskilt Jackie behöver ju ha så mycket grejer. Inför hösten/vintern har hon nu: vinteroverall, två stycken galonställ, en regnoverall, skaljacka och byxa, fleecejacka och byxa, samt windfleecejacka. Och skor! Kängor, gummistövlar, fodrade gummistövlar och vinterstövlar. Pella får klara sig med mindre, men då är hon ju inte i lera/vatten/snö/odefinierbart underlag och krälar heller. Som tur är. Hon har tre overaller i olika tjocklekar och typ fyra jackor. Bara. Haha!


Handlar man nya saker måste man tyvärr också göra sig av med gammalt, och det går det sämre med. Försöker rensa ut bland barnkläderna så att jag kan kränga iväg, men är ju så sentimental. Allting är för litet, för gulligt, för mycket Jackie, för mycket Pella etc etc för att göra sig av med. Ett gäng annonser har jag lagt ut i alla fall, alltid en början.

Ovido - Quiz & Flashcards