Alla inlägg den 4 april 2012

Av Helena - 4 april 2012 21:06

Imorgon kommer familjen Störtebecker på middag, och ordningssam och förutseende som jag är så håller jag på för fullt med maten redan ikväll. Jag fick satt och bläddrade i min favoritkokbok (Per Morbergs) och blev sugen på att prova en riktig klassiker. Jag fick feeling, skulle man kunna säga. Det är ju så kul med klassiker, tycker ni inte? Hur som helst, jag hade helst gjort Moules Mariniere (musslor i vin) men Tomas såg skeptiskt ut, så valet föll på Boeuf Bourguingnon. 


 


Nu är det alltså kött, vin, sidfläsk, svamp och morötter högt och lågt i hela köket, men mest i den bautagryta jag fått ärva av svärmor. Det ser ut som gryta och luktar som gryta, så på det hela taget känner jag mig positiv. Hoppas bara att gästerna gillart.


Annars har vi fått så fint här hemma. Gardinerna hänger uppe (inte uppfållade än, men ändock) och VÅR RANDIGA MATTA ligger och jäser på vardagsrumsgolvet. Den är så sjukt fin! Jag och Monica var på Mio igår en sväng och handlade både matta och den sinnessjukt snygga lampan som vi sett ut. Underbart! Lampan fick vi vänta på lite, men den som väntar på något gott, eller hur? Dessutom har mor och far smällt till på ett nytt köksbord i inflyttningspresent, som vi ska hämta hem på fredag. Sweet! Alla är så snälla så snälla. Älskarom!

 

Ovido - Quiz & Flashcards