Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Och så var det ny vecka. Igen.

Av Helena - 15 april 2012 22:27

Vad fort det går! Inte bara veckorna utan tiden i allmänhet. Alla små bebisar börjar närma sig 1-årsdagarna, och jag är väl den enda mamman som tycker att det är jobbigt! Vart tog det här året vägen?! Alla som känner mig vet att jag är sjukt sentimental, och inte har det blivit bättre sedan man fick barn direkt. Det konstiga är att från början, när Jackie var runt 2, 3, 4 månader ungefär, kändes det som att tiden gick rätt långsamt ändå. Man tänkte på julafton och att då skulle hon vara sex månader. Fem månader var hon när vi skrev kontrakt på huset, och då tänkte man att "när vi flyttar in i huset, då blir hon NIO månader!" Och det kändes så sjukt långt fram och totalt avlägset att hon skulle bli så stor. Och nu har alltsammans bara svischat förbi i überfart och hon är jättestor och kryper och klättar och babblar, och man känner bara "men bebisen då, vad hände med den?". Näe fy sjutton, för min del hade de gärna fått vara små läänge. 


Vilket glatt inlägg det blev! Får tillägga att jag såklart tycker att det är jätteroligt att se hur hon växer och utvecklas, och det är himla lättsamt nu när hon är med på saker och ting, och äter och sover hur bra som helst. Men ändå. 


Som om det inte vore nog saknar jag amningen. Det är något med den bebisnärheten som gör mig alldeles kollrig. Haha! Ja ni hör ju. Det är nästan tragiskt. 

 
 
Sandra

Sandra

16 april 2012 06:49

Det är bara på det igen, kanske ett syskon till lilla Jackie :)

http://S-Lindgren.bloggplatsen.se

Helena

18 april 2012 23:09

jag tror du har rätt sandra, ska genast ta upp det med karln ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards