Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Helena - 15 mars 2012 15:02

Idag har jag och Jackie varit hemma och fixat hela dagen, storstädat, tvättat och grejat. Husligt värre! Jackie älskar tvättmaskinen. Det gör jag med såklart, men jag ägnar inte timtal åt att titta och förundras över den. 


     


Duger också bra att vila mot.


Där fick ni en glimt av tvättstugan också. Den är inte jättestor, och den har en ful plastmatta på golvet, men den är MIN och jag älskar den. Och Jackie med som synes.

Av Helena - 15 mars 2012 14:43

Eller vi är ju lite sena den här månaden, 9 månader och en vecka ska det vara. Men en status måste vi ha även här.


- Bor numera i ett hus, och sover i sitt egna rum.

- Har separationsångest/tandsprickning/allmänt gnälligt, klängigt beteende. Man kan bli tokig, vart tog min solstråle vägen ?

- Pga ovanstående har hon ätit lite si och så, men det tar sig. Matschemat är som förrut, men äter numera mat med bitar (typ ris och smågrönsaker), smörgås till mellis och har börjat äta lite plockmat på egen hand. 

- Sover fortfarande bra, men drömmer mardrömmar ibland (tror jag) och vaknar och är ledsen.

- På dagarna sover hon ute i vagnen, vilket är kanon eftersom att det är lättsamt att lägga henne plus hon sover så länge. MEN naturligtvis har det blivit knöligt att lägga henne i sängen dagtid, vilket vi alltid gjorde i lägenheten. Stökigt att rutinerna är så lättstörda!

- Reser sig på knä mot allting. Har börjat komma upp på fötterna. Ramlar alltså HELA tiden.

- Kryper för fullt när hon har bra grepp, men kör rumphasningen när det ska gå undan och fästet är dåligt. 

- Kan gå litegrann och med passning med gåvagnen. Gulligt!

- Är en riktig tjurskalle. "Ajaj" besvaras oftast med gråt och tandagnisslan. 




Nu har hon varit ute ur magen lika länge som hon var i den. Sjukt!  

Ovido - Quiz & Flashcards