Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Helena - 28 mars 2012 22:38

Vad glad jag blev! Har efter mycket letande hittat en svart-vit randig matta till arbetsrummet. Man kunde ju tro att det skulle vara enkelt att få tag i, men icke. Vi köpte ju en grön Billy, och sedan dess har jag varit lite fundersam på hur man ska få ihop det i övrigt. Lösning har jag kommit fram till är svart-vitt. Eller ja, matta i alla fall. Resten blir vitt. Och en rolig lampa kanske. Och just det, en tavla som Tomas målat när han gick i typ mellanstadiet. Tror uppgiften var att måla av kända konstnärers verk eller något, för det är lite Picasso över den. Men rolig och färgglad!


 

Snygg! Från EM Möbler, en tusenlapp!


Idag har vi haft besök av Elin och Svea, mysigt! Vi bor helt plötsligt väldigt nära varandra, så det blir alldeles säkert fler dejter. Sedan har pappa varit här och haft teorilektion i hur man hänger upp gardinstänger. Därefter har det varit praktisk övning i detta, och nu är det soffan och (tyvärr) hockey som gäller. Fast, tror jag avrundar. Jackie vaknade vid 3-tiden i natt och vägrade somna om. Kröp omkring i sängen och klättrade på oss. Tillslut fick jag henne att ligga nära och mysa, och tillslut somnade hon med huvudet inkilat mot (på) min hals. Superskönt. Fick sovmorgon till 8 i alla fall vilket var skönt. Imorgon är det säkert 6 som gäller i vanlig ordning. Lika bra att knoppa då. 

Ovido - Quiz & Flashcards