Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Helena - 17 mars 2012 21:29

Livet som småbarnsföräldrar tar ut sin rätt på oss. Vi ligger i soffan som två kadaver och turas om att fundera på att gå och sova. På en lördagkväll. 6 av 7 dagar kliver jag upp runt 6.00, oftast har jag även varit upp en sväng på natten och tröstat/stoppat om/hämtat och matat Jackie. Den sjunde dagen är sovmorgon. Imorgon är sovmorgon. 


När man är uppriktigt glad, och dessutom tycker att det är sovmorgon, att få sova till 8 en dag i veckan, då mina vänner, har man vant sig vid livet som förälder. Nattinatt.

Av Helena - 17 mars 2012 15:37

Tomas, min gubbe, min stora kärlek, fyller 27 år idag. Grattis till honom! Jag och Jackie steg upp 6.30 imorse och bakade tårta, sedan väckte vi honom med sång och paket. Av Jackie fick pappa två ölglas (det enda han hade gick sönder i flytten) och av mig fick han biljetter till Jesus Christ Superstar på Göta Lejon i september. Såå kul! Älskar musikaler. Nu låter det som att jag köpt dem till mig själv, men vi är båda riktiga fan av teatrar och allt sådant. När vi var i NYC såg vi Adams Family på Broadway, resans höjdpunkt för oss båda. Det är dessutom Ola Salo som spelar huvudrollen, Jesus får man förmoda. Grymt tycker jag!


Jan och Monica har varit här och fikat, och nu ska vi äta tidig middag innan mina föräldrar och farmor och farfar kommer och firar. Mysig lördag!




Devils Food Chocolate Cake. How about that?!


 



Så jäkla söt Jackie som börjat mysa järnet med Barba.  

Ovido - Quiz & Flashcards