Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Hipp hipp hurra!

Av Helena - 17 mars 2012 15:37

Tomas, min gubbe, min stora kärlek, fyller 27 år idag. Grattis till honom! Jag och Jackie steg upp 6.30 imorse och bakade tårta, sedan väckte vi honom med sång och paket. Av Jackie fick pappa två ölglas (det enda han hade gick sönder i flytten) och av mig fick han biljetter till Jesus Christ Superstar på Göta Lejon i september. Såå kul! Älskar musikaler. Nu låter det som att jag köpt dem till mig själv, men vi är båda riktiga fan av teatrar och allt sådant. När vi var i NYC såg vi Adams Family på Broadway, resans höjdpunkt för oss båda. Det är dessutom Ola Salo som spelar huvudrollen, Jesus får man förmoda. Grymt tycker jag!


Jan och Monica har varit här och fikat, och nu ska vi äta tidig middag innan mina föräldrar och farmor och farfar kommer och firar. Mysig lördag!




Devils Food Chocolate Cake. How about that?!


 



Så jäkla söt Jackie som börjat mysa järnet med Barba.  

 
 
Ingen bild

Malin H

17 mars 2012 23:14

Vilken otroligt god tårta det ser ut att vars! Är det Leilas recept du använt dig av?/Malin

Helena

18 mars 2012 14:36

jaa den blev supergod, om än lite väl mättande :) precis, receptet finns på recept.nu!

 
Johanna

Johanna

23 mars 2012 21:31

Den där tårtan såg farligt god ut!! :D

Älskar också teater och musikaler. Vi var och såg Mamma Mia på broadway. Sjukt bra! :D

http://jordi.blogg.se

Helena

24 mars 2012 13:31

den var grym, jag lovar! :) inte så svår att baka heller, trots att den såg väldigt imponerande ut haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards