Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Helena - 3 maj 2012 19:18

På vår baksida har vi en trätrall som sett bättre dagar. Vi lurar på att bygga en ny, och då skulle jag vilja ha lite pergola-känsla. Det blir lite mer rumskänsla, även om det fortfarande är helt utomhus, plus att man kan hänga upp blommor och kulörta lyktor som jag ÄLSKAR. Det här såg jag på Ikea, och det tyckte jag om. 


 


Tyg och sånt kan man ju ha om man vill, men jag är annars nöjd med själva stommen. 




Och lyktorna är ju hela grejen. Att de är kulörta är tvunget, det förstår ni ju. Se så fint det blir!  

Av Helena - 3 maj 2012 19:06

Den senaste tiden har varit ett blurr av hemmadagar. Tomas har varit hemma i två veckor, och då blir det automatiskt att jag och Jackie inte hittar på så mycket som vi annars brukar. I lägenheten blev man tokig av att sitta hemma, men det är en helt annan sak nu med huset. När J sover brukar jag gå ut en sväng och påta lite, tvätta, plocka lite här och var, och det är så mysigt! Till veckan blir det väl som "vanligt" igen och då ska vi försöka hitta på lite roligheter. 


Finväder har vi i alla fall haft de senaste dagarna, och i tisdags kom Linnéa och Fredrik förbi och fikade lite kaffe och cheesecakerester sedan Valborg. Himla varmt och gött var det ute på framsidan.


     


Stella gillar i alla fall småbarn, till skillnad från..


 


...Levis!


Jag och Jackie åkte hem till Karin och Levis idag och fick golunch och fika, lyxigt! Men att säga att han var förtjust att träffa lillasyster vore nog att ta i..


    


Åh suck!


   


Levis och jag har en sak gemensamt: Vi gör oss inte på kort.




Ovido - Quiz & Flashcards