Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Helena - 15 maj 2012 22:30

Har man toalocket stängt öppnar hon det, smäller igen det igen och klämmer fingrarna. Gråt och tandagnisslan. Alltså lämnade jag det öppet när jag tog en snabbdusch häromdagen. Och voila, en strumpa i toaletten.


 


Sekunden efter jag tog bilden fick jag precis tag i henne innan hon stoppat dit BH:n också.

Av Helena - 15 maj 2012 22:04

Något av det bästa med att vara husägare är att man har en helt egen (i vårt fall liten) trädgård att greja i. Jag tycker det är dömysigt att vara ute och dona med lite vad som helst, även om jag inte är så himla grym på det. Än, kanske. I födelsedagspresent fick jag massa schyssta trädgårdsgrejer vilket gjorde saker och ting ännu roligare. Idag har jag invigt gräsklipparen och förra veckan fixade vi min pallkrage. Där ska det bli sallad och lite kryddor är det tänkt. Och rädisor. Bara enkla grejer till en början. Man får inte gå för hårt ut, då tappar man bara sugen. 


     


Ta-da! En trött köp-gräslök fick bli först på plats. 


 


Jackie höll ställningarna och tjusades med arbetarna.


 


Min snygga brallor! Ursäkta röran, vi är nyinflyttade...


Nu ska jag fortsätta min barnvagnssmörjning. Hann fixa chassit på förmiddagen innan vi drog ner på stan för lunch med Erika. Jäkligt bra blev det. På sistone har det hakat och haft sig när jag fällt ihop det, men nu fälldes det ihop lätt som en plätt. Tänkte ta ett varv på ramen till sittdelen också. Den har varit lite seg att ändra läget på, men det borde väl också bli bra då.

Av Helena - 15 maj 2012 09:59

Dagens prickfrukost blev en skiva rågbröd med mjukost och skinka, ett kokt ägg och en kopp kaffe. Och två glas vatten, man ska dricka sjukt mycket vatten. Känns rätt bra. Första utmaningen väntar idag då vi ska äta lunch med Erika på stan. Hur tusan ska jag veta hur mycket PP det är i maten då? Man får göra sitt bästa antar jag, och plocka bort uppenbara PP-fällor. Blir nog bra. 


Nu ska jag passa på att röja undan medans J sover sött. Hinner jag ska jag smörja barnvagnen också. Det storstädades med vatten och såpa igår och blev så himla fin. En omgång silikonspray på det så blir den som ny. 


 


Kung-buggan!

Ovido - Quiz & Flashcards