Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Helena - 14 maj 2012 22:11

Mycket kort utvärdering av ProPoints-systemet so far: Jag är hungrig! Förvånansvärt svårt att hålla sig inom PP-gränsen. Idag har jag ätit havregrynsgröt och två finn crisp till frukost, två finn crisp med makrill i tomatsås och lite majonnäs till lunch, och till middag pasta med tomat- och tonfisksås. That´s it. Jo, en banan också på eftermiddagen. Och då fyllde jag hela kvoten, plus att jag nallade en av mina motionsPP också. Man får alltså plusPP om man rör på sig. Tur det, annars svälter jag nog ihjäl. Jisses.


Men men, skam den som ger sig (efter en dag åtminstone). Har varit och handlat och fyllt upp kylskåpet med prickvänlig mat. Förhoppningsvis går det lite lättare imorgon. På återseende. 

Av Helena - 14 maj 2012 08:52

Jackie jobbar hårt på att lära sig gå. Igår gick hon åtta steg mellan mig och farmor. Duktig tjej! Kanske vi har en liten gångare innan ettårsdagen? Och mycket hår har hon fått, och så har hon lärt sig göra indianljud med baksidan handen. Gulle!

Av Helena - 14 maj 2012 08:41

 


Jo, det blev faktiskt lite sylt på.


Första prickfrukosten intagen!  Havregrynsgröt med mjölk och lite sylt samt två finncrisp med leverpastej. 8 ProPoints. Det här känns bra. Måste dock handla och kitta upp med bra prickmat. Det blir kvällens mission.


Helgen har gått fort i vanlig ordning. Jackie fick åka till farmor och farfar i lördags på dagen och stanna tills igåreftermiddag, och vi drog till Alex och Johanna på inflyttningsfest. Det blev sent, blött och Tomas mobil gick sönder, men kul hade vi. Gårdagen blev som ni förstår seg, men även bakisdagar kan vara lyxiga när man har barnvakt och får vräka i soffan hela dagen. Vi käkade pizza och såg på Hamilton och hade det mysigt. 


Idag är planen att röja och fixa här hemma, och så tänkte jag gå ut och klippa gräs när Jackie somnat. Inviga födelsedagsgräsklipparen, kul! Och så ska det ätas pricklunch. Later.

Ovido - Quiz & Flashcards