Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Helena - 16 maj 2012 22:46

Snart blir Jackie 1 år! Å ena sidan har hon grejer så hon klarar sig, men å andra sidan finns det rätt mycket som hon behöver ha. Eller som jag tycker att hon behöver ha, snarare. Eller vill att hon ska ha. Jaja. Vi har knappt köpt en leksak under hennes första år, men nu är bebisgrejerna ointressanta och hon vill ha roligare grejer. Här är ett litet urplock på vad jag hittat. 


- Påslakanset från Hemtex "Monkey"



- Aktivitetsleksaker, alltså saker med sånt som rör sig, låter, lyser, blinkar etc. Så hon måste greja lite. Eller pusselliknande grejer. Lite klurigt vill vi ha!


- Klosslåda från Kids Concept (Jollyroom)


- Gåbil, typ bobbycar. Finns massa på Jollyroom.


 

 

- Kanske en spis? 




- Kläder strl 80. Bodysar göre sig icke besvär. 


- En sandlåda. Med lock. 

 

- En docka. Den här var fin! Absolut inte en Skrållan-dock eller liknande.


Finns på Jollyroom.se, som allt annat.   


- Om dockan behöver en säng, vill den nog ha en från Kids Concept. 


Överlag föredrar Jackie (och eventuellt jag och Tomas) pastelligt, träigt och fint framför plastigt i grälla färger. Bara en tanke. 

Av Helena - 16 maj 2012 07:33

Jag var bara TVUNGEN att ställa mig på vågen nu på morgon! Det är lite risky business för mig. OM det är så att man inte gått ner något tappar jag oftast motivationen helt och hållet och tvärlägger ner. Jag vet ju också att det man går ner först är vatten och inte fett, och alltså inte bestående viktminskning. Men det skiter jag i. Det känns bra. -1,2 kg visade vågen på, efter två dagar med ProPoints! Sweet! Känner mig sjukt peppad, särskilt också när gårdagen kändes enormt mycket bättre än i måndags. Bara att köra vidare. Idag kommer en utmaning igen; födelsedagskalas hos Cissi och Algot. Lunch och fika. Det tycker jag ändå är lurigt. En vanlig godbit, typ chokladboll, dammsugar etc, är 6 PP, lika mycket som hela min frukost. När man ser det blir man inte lika sugen, så visst är det effektivt med PP. 


Jackie fick också väga sig. 8,5 kg små kilon vägde hon och är alltså fortfarande en petit tjej. Hon har ätit helt okej nu på slutet i alla fall, så jag oroar mig inte. 


Nu frukost. 

Ovido - Quiz & Flashcards