Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Helena - 10 maj 2012 22:28

Under graviditeten gick jag upp REJÄLT i vikt, runt 20 kilo tror jag. Mot slutet vägde jag mig faktiskt inte, det var tillräckligt kämpigt ändå. Otippat nog gick jag ner alltihop, plus några extra kilon, på bara tre-fyra månader. Därefter stod det rätt stilla, men rätt som det var gick jag ner ett kilo igen. Det var tider det. Jag är ju inte dum, jag förstår ju att det hängde ihop med amningen. Och såklart, nu när jag inte ammar längre (och inte har gjort på ett tag) börjar det så smått krypa uppåt på vågen. Alltså, det känns som att jag måste göra något åt det, och då menar jag något lite tuffare än barnvagnspromenader. Dessutom funderar jag på att prova något seriöst kostupplägg, och är faktiskt inne på Viktväktarnas ProPoints-system. Har tidigare kört både GI och LCHF. Båda har funkat bra, men nu känner jag mig liite oinspirerad. Nackdelar med dem tycker jag är att GI är lite tråkigt, och med LCHF blir det 1. dyrt, och 2. alldeles för mycket ägg. Tidigare har jag inte haft så mycket till övers för VV, men deras nya system verkar riktigt bra, och upplägget där man faktiskt kan äta av allt, med veckobonusar och plus-PP för träning etc känns helt okej. Det kostar en slant dock, men funkar det så lär det väl vara värt varenda krona. Hmm. Får ta mig en funderare innan jag bestämmer mig. 

Ovido - Quiz & Flashcards