Alla inlägg den 11 september 2012

Av Helena - 11 september 2012 21:31

Har inte fått med Tomas på blogg-idén än, så ni får hålla tillgodo med mig.


Märkligt hur tillvaron tycks krympa när man börjat jobba igen. I alla fall den del av tillvaron som lämpar sig att blogga om. Vet inte hur folk lyckas hålla sina bloggar intressanta när de jobbar heltid och inte hinner göra intressanta saker. Vanligt folk alltså, inte typ Blondinbella. Själv är jag verkligen inne i ekorrhjulet igen. Morgnarna är roligare än tidigare, eftersom jag får sällskap av Tomas och Jackie. Men annars går ju hela dagen i ett kör, tills vid 17 när jag är hemma igen. Då har det blivit typ äta, diska, röja nånstans eller slänga i en tvättmaskin, därefter ska Jackie sova. Sedan sanerar vi nedervåningen på leksaker (ett måste, hon stökar till något så jävulskt), och så lägger jag mig i soffan. Blir oftast kvar där resten av kvällen. Som jag avrundar runt 22 kanske. 


Det här med graviditeten dessutom. Tycker jag har gått från 0 till 100 % gravid på typ tre veckor. Helt plötsligt känns magen gigantisk, det gör ont här och där och jag kommer på mig själv med att gå runt och pusta och stånka. Rätt jobbigt faktiskt. Dessutom vet jag ju att det här bara är början, jippi!


Nej nu blir det sängen. Har gått och blivit sjukt trött igen. Inte så att jag vill sova på dagarna direkt, men somnar som ett barn på kvällarna. Bara att lyssna på kroppen. Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards