Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Helena - 2 februari 2012 14:45

Tog mig i kragen och fotade lite som ska iväg innan flytten. Kanske är det någon som läser som är intresserad?


 


Byråerna är Malm från IKEA. Höjd 123 cm, bredd 80 cm. Fina! Vi har en glasskiva uppepå, på bilden syns den litegrann i framkant. Nypris 1 295 krs/st. Jag tänker 1 500 kr för båda. 


 


Sänggavel som man hänger på väggen. Egentligen ek-skivor som jag ledsnade på och stoppade och klädde med tyg. Vill man hellre ha ek går det såklart att ta bort tyget. Passar 160 cm säng. Kostade ungefär 2 200 kr på Mio, men vi säger väl 1 000 kr?


 


Mitt älskade köksbord! Vi ska ha ett likadant fast större i huset. Rymmer 4-6 personer. Den här modellen i högblank högtryckslaminat och kråkfot kostar 4 350 kr på Mio. Jag skulle vilja ha 2 500 kr. 


Skynda fynda!

Av Helena - 2 februari 2012 14:38

 


Jackies lunch: Bebis-soppa. Egentligen potatis-purjolökssoppa, men la i röda linser för att proteinberika lite. Därav mysko färg. En gräddskvätt och en tesked av den osaltade buljongen, voila!




Gottans! Och tänderna pryder sin plats.


                              


Lite vårfint på vårt köksbord, och Jackies nya bordsleksak. Perfekt med sånt som sitter fast, annars hamnar det på golvet bums!

Ovido - Quiz & Flashcards