Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Helena - 14 februari 2012 23:17

Vi håller som jag säkert sagt på att kolla på ny soffa. Är så sjukt less på vår gamla så jag kan kräks på den (vilket Levis redan gjort, tack så mycket). Och kan ni förstå vilken skräll, vi har kommit överens! Gick tämligen smärtfritt dessutom. Jag vill absolut inte ha bautasoffa-stilen längre, med divan och doningar, utan lite mer klassisk stil. Vad gäller soffa alltså, inte i övrigt. En Howard-soffa vill jag ha. I grått tyg. Inte för ljust så det blir jätteskitigt, och inte för mörk, för det är jag också less på. Mellangrå. Och en fåtölj.


Tog en sväng på Mio i helgen och kikade lite. Deras variant, Oxford, går lös på ca 16 000 kr om man ska ha avtagbar klädsel. Vilket är ett måste tycker jag. Dyrt som snus alltså. MEN (och här kommer kvällens, nej veckans, tips!) jag googlade runt lite, och hittade en hemsida som säljer riktigt snygga möbler till riktigt bra priser. Likadan soffa som Mio's går lös på runt 8 000 kr, plus frakt på ca 700 kr. Är det inte bra så säg!


En sån här ska vi ha! Liite mörkare klädsel, och svart ben med kromhjul. Annars så!      


Vidare ska vi ha en matta, en färglad randig från Mio. Typ så här, fast i rosa-turkos-lila-svart-vitt, ungefär. Missoni-mattan på bilden skulle gärna få flytta in, men då får vi nog köpa BARA matta och det går ju inte. Man måste ju äta också. 


   


Sedan tänkte jag bryta av med en cool lampa. Mio har en helt stört snygg fotolampa som jag ÄLSKAR! Den på bilden är orginal från 50-talet, och ser inte exakt likadan ut, men ni förstår säkert. Lite egde ska det vara. 


 


Gud så snyggt det kommer bli. 


Annars har vi haft en mysig kväll, småfirat alla hjärtans dag. Jag fick världens finaste bukett med vita rosor och röda liljor av min kärlek, och då blev jag så glad, så glad. Faktiskt så glad att det inte gjorde något att han gjorde pastasåsen till middagen så stark att det brände i munnen långt efter att vi ätit klart, eller att han bryggde kaffe på piss-ljummet vatten så det smakade urkas. Jag älskar honom ändå. Jackie hade en dålig dag men tänder på fram-mars som verkar göra väldigt ont. Vi hoppas de tittar fram snart så hon blir mammas glad-skit igen. 


Men nu: läggdags. 

Av Helena - 14 februari 2012 09:08

 

Tomas och Jackie, resten av familjen och alla vänner - jag älskar er.  

Ovido - Quiz & Flashcards