Alla inlägg den 9 september 2011

Av Helena - 9 september 2011 17:01

 

Men det känns lite konstigt att vara ifrån liten.


 

Av Helena - 9 september 2011 11:01

Vi beställde riktiga hardcore arbetarbrallor med mamma och pappa. Eller jaktbyxor är det. Av märket Euro-Hunt. Jag känner mig stenhård.


 

Tomas har likadana, vi ska ha dem när vi målar hus, byter tak eller ligger på knä och anlägger rabatter.


Jag är lite sentimental idag. För tre månader sedan kom vi hem från BB med en liten yttepyttig varelse som skulle BO med oss och som vi förväntades ta hand om. Vi kände inte henne och hon kände inte oss, men på något sätt så visste vi att vi skulle älska de här lilla pyret mer än våra egna liv. Vi ägde inte längre oss själva, utan var helt i händerna på denna lilla underbaring.


 

Av Helena - 9 september 2011 09:59

Ja, som rubriken lyder så tänkte jag att det skulle kunna vara skönt för Jackie att sova ute på balkongen en stund. Har ju inte kunnat ha henne därute i sommar på grund av värmen, men nu kändes det som att det kunde funka. Klädde på henne en overall och myste till det i vagnen, konkade ut med henne och som belöning har hon sedan legat och skrikit och gormat. Tacksamt. Enklare att lägga henne direkt i sängen som jag brukar. Sova på balkongen fick till en början betyget anus av Jackie, MEN nu när jag sitter och skriver så har hon faktiskt somnat. Det var ju bra. Återstår att se om hon kanske sover lite längre ute i friska luften. Annars vete tusan om det är värt att krångla på, då får hon nog sova i sängen.


 

Tog en bild på henne där hon ligger och snusar, det ser bra gött ut.


Annars har vi precis kommit igång här hemma. Eller, vi har väl varit igång ett tag, men den första timmen på morgonen blir det aldrig så mycket med. Vi äter frukost, klär på oss, Jackie brukar ligga i babygymmet en stund medans jag plockar lite och bäddar sängen. Det tar ungefär en timme, sedan blir hon gnällig och då är det dags att gå och sova en stund. Där är vi nu, och jag tänkte passa på att städa. Ikväll är det fest med jobbet, och några kollegor kommer hit innan på en fördrink. Då vill man ju gärna ha det lite snyggt sådär. Bäst att sätta igång. Dessutom måste jag nog ägna en längre stund åt att försöka hitta något att ha på mig.. Har inte handlat några kläder på evigheter (och då menar jag verkligen evigheter, typ ett år). Under hela gravididteten så handlade jag bara några gravidplagg, det var inte så himla kul att shoppa då. Inte värt heller, för den delen. Och sedan har det ju varit sommar. Nu är det höst, och det enda jag har att ha på mig är några gamla kvarlevor från förra hösten. Det blir intressant.


Just det, ställde mig på vågen imorse. Har nu tappat typ 20 kilo sedan alldeles innan förlossningen. Glad är jag, men gladast är nog mina fötter. De hade det inte kul där ett tag    70,2 visade vågen på (jag bjuder på det), och det är nog typ två år sedan jag var under 70-strecket. Snart är man där igen, och då ska jag fira med en gräddtårta.


Hehe. Skoja.

Ovido - Quiz & Flashcards