Alla inlägg den 11 september 2011

Av Helena - 11 september 2011 22:08

Vi hänger i soffan. Jag, Tomas och Levis. Lillan sover sedan några timmar. Idag har vi bara varit hemma och grejat. Plockade upp några lådor från förrådet som vi har rensat, ska fortsätta med det i veckan och så får vi avrunda med en tur på tippen som det verkar. Sjukt vad mycket saker man samlar på sig. Ändå har vi bara flyttat två gånger innan vi hamnade här, och vi har ju aldrig bott särskilt stort.


Man sparar ju för mycket, det är ju där problemet ligger. Jag har exempelvis några fotoalbum med bilder från när man var yngre. Massvis med bilder på hästarna, och så de obligatoriska partybilderna (från gymnasietiden i mitt fall). En skillnad från nu, när man har digitalkameror och kan radera de sämre bilderna, var ju att då framkallade man hela rullen och satte sedan in varenda bild i albumet. Man slängde ju aldrig några kort, trots att 9 av 10 bilder såg för taskiga ut. Till och med kort där man själv såg ful ut sparade man. Skulle ju aldrig hända nu, inte en chans. Hur som helst, när jag har kikat i mina album så har det liksom känts lite bittersweet sådär. Det är kul, men man skäms samtidigt. Fjortisbilderna från fester och utlandsresor blir mindre kul och mer skämmiga för varje år. Kände att det var dags att rensa ut där också, så nu är alla kort med skrålande och alkoholstinna gymnasieelever väck. Endast sådana som man kan visa upp för folk utan att det är pinsamt är kvar. Och hästbilderna förstås. 


Nu är det läggdags. Imorgon ska Jackie få sin första vaccination, och jag gruvar mig! Man är väl fjåsig, men det gör ju så ont att de ska göra illa henne. Har köpt Alvedon i alla fall, ifall hon får feber efteråt. På eftermiddagen kommer Johanna och Linnea med respektive kotte, det blir kul! 



Ovido - Quiz & Flashcards