Alla inlägg den 27 september 2011

Av Helena - 27 september 2011 21:16

Måste vara jag. Lilla gumman (+ att Tomas börjat jobba) har verkligen fått oss att vända dygnet rätt. Från att nattat runt 11-12 (jag) och typ 1-2 (Tomas), stupar vi numera i säng mellan 10 och 11 på kvällarna. Skönt såklart, är inget fan av att vara uppe på nätterna egentligen. Att kliva upp på morgonen däremot, är himla härligt. När man känner att hela dagen är kvar liksom. Fint det. 


Annars då? Sitter i soffan och viker tvätt med våldsam träningsvärk. Jag och Johanna tog en promenad igår och la även in lite styrkeövningar (dips, planka och utfall på bänk). Toppa med Mamma Boot Camp idag på förmiddagen, och ömma muskler är bara förnamnet. Man kan ju säga att det var ett tag sedan de här musklerna blev ordentligt tränade, så nu krävs det inte så mycket för att man ska vara slut. Skönt är det i alla fall. Ska vara duktig med MBC-hemläxan, plankan hemma, helst varje dag (eller två gånger varje dag). Märker redan att jag är mycket starkare i bålen nu, och man kan ju anta att det finns mer att göra :) Lite armhävningar vore inte heller fel när jag tänker efter. 



Ovido - Quiz & Flashcards