Alla inlägg den 25 september 2011

Av Helena - 25 september 2011 18:26

Tomas röjer i sovrummet, jag fixar middag och plockar i köket (tydligen bloggar jag också), och Jackie kämpar mot tröttheten. Snart läggdags. God kväll!


           

Av Helena - 25 september 2011 17:27

Kom precis! Inget flatgarv precis, men ändå. Ett litet steg för Jackie men ett stort steg för föräldrarna, eller?!


Min kak-bakning gick nog åt skogen, smakade just ingenting. Men men. Bara att ta nya tag, nästa projekt: Chokladmaränger!

Av Helena - 25 september 2011 13:19



           



 

Av Helena - 25 september 2011 12:33

Idag har vi hemmahäng deluxe hos oss. Jag håller på och grejar i köket, bakar inför dopet. Småkakor. Sånt man kan frysa in så länge. Tomas spelar TV-spel, Jackie sover. Är lite trött idag, hade min första vaknatt inatt. Vi var i Skedvik igårkväll, och nattade i vanlig ordning lillan vid sjutiden. Hon vaknade när vi skulle åka hem vid halv tolv, men somnade sedan om i bilen. Tänkte att det var lugnt, och att hon skulle sova sött om hon fick lite mat när vi kom hem. Vi brukar göra så och det har ALDRIG varit några konstigheter. Förrän inatt då. Klarvaken bebis som absolut inte ville sova. Tillslut började hon lugna ner sig i sängen, så vi gick och la oss. Tomas hann nog precis somna, sedan fick Jackie ett ryck igen. Gick absolut inte att få henne att slappna av, hon var verkligen hur vaken som helst och låg och pratade högt och for med armar och ben som en liten båtmotor. Grejade på med henne ett bra tag, men tillslut var det bara att se sig besegrad och plocka upp den lilla terroristen. Satte mig i vardagsrummet i soffan med henne i famnen, tryckte in nappen och höll fast henne så att hon fick så lov att ligga still. Så satt vi en lång lång stund, och tillslut så sov hon sött. Då var klockan över två, och mamman var helt slut. Tur man har pappan, han fick kliva upp med lillan imorse så jag fick sova. Såå skönt!  


 

Tok-Fian. Numera den som styr och ställer i det Nilsson-Forsbergska hemmet.

Ovido - Quiz & Flashcards