Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Helena - 2 januari 2012 21:49

Fick ett infall och körde lite planka här på vardagsrumsgolvet. Men hjälp! Det var ju jättejobbigt! Puts väck var bålstyrkan jag byggt upp under hösten. Det här går inte. Det värsta med träning är att man måste fortsätta när man tycker att man är färdig. Alltså. Nu blir det plankan varje dag. Raka och sneda, 3*30 sekunder. Och armhävningar. Jackie fick en lekmatta i skumplast (eller vad det nu heter) i julklapp. Den fungerar även finfint som träningsmatta. Bra så. Då har vi inget att skylla på. Måste bara hitta en målbild så jag har något att sträva efter...


Ahh se där! Gamla Brittan, hon kan hon! 1 000 sit-ups gör (gjorde) hon tydligen om dagen. Men what?! Vet hon inget? Plankan är det som gäller, det vet ju varenda en. 


     


Min mage må vara vackert zebramönstrad efter att ha inkvarterat lilla tösen, men det är inte så mycket att göra åt. Platt ska den i alla fall bli! Eller ja. Plattare. 

Av Helena - 2 januari 2012 19:32

Jag och Jackie hade fastnat på en av Jennies bilder från juldagen när vi hade julfrukost hos Alex och Johanna. Jag snodde den rakt av. 


 


Vi har haft en riktig fixardag idag. Började med en promenad tillsammans med Åsa och Lilly, skönt att röra på sig. Jobbigt dock, glömde att byta till vinterhjulen på vagnen och det gick trööögt med strollerhjulen i den lilla snö som var. Halt var det också, höll på att dra världens vurp när jag kom hem. När vi kom hem bokade jag tvättstuga, körde in den av regnet dyngsura vagnen i torkrummet och brassade på fläkten för fullt. Smart av mig! Passade på att tvätta också. Sedan gick jag ner till förrådet och rensade i två timmar. Ja. Det var väl det. Men bra! Rensade ut massor. Nu har jag fått feeling, så ska fortsätta häruppe. Tomas börjar jobba imorgon och då kan jag härja fritt. Hehe. 


Nu mat. Fattigmansmånaden är inledd och på menyn står tonfiskgratäng. Vi får se hur det blir, jag tycker tonfisk smakar tråkigt. I bästa fall, oftast smakar det värre än så. 

Ovido - Quiz & Flashcards